ads

غنی: دولت افغانستان در عرصه صلح، با اجماع وتدبیر به پیش می‌رود

محمد اشرف غنی؛ رییس جمهوری کشور، به روز چهارشنبه در سفرش به ولایت کاپیسا در رابطه به روند صلح افغانستان گفت که دولت افغانستان اراده و ظرفیت صلح را دارد، اما از راه زور تامین صلح در کشور ناممکن خواهد بود.

محمد فصیح متوکل
18 سرطان 1399
غنی: دولت افغانستان در عرصه صلح، با اجماع وتدبیر به پیش می‌رود

رییس جمهوری افزود که جذب‌کردن گروه طالبان تحت نظام جمهوری از وظایف حکومت است و باید در پروسه‌ی صلح از اجماع و تدبیر استفاده شود.
از سویی هم، کابل در این هفته شاهد دو نشست منطقه‌ای و سه جانبه میان افغانستان پاکستان و چین در مورد تسریع روند صلح بود و قرار است به روز پنجشنبه میزبان نشست از راه دور در مورد تسریع روند صلح کشور باشد.
در نشست روز پنج‌شنبه در کنار محمد اشرف غنی؛ رییس جمهور افغانستان، نماینده‌گان ایالات متحده، سازمان ناتو، سازمان ملل‌متحد و اتحادیه اروپا نیز شرکت می‌کنند.
با این حال، تحلیل‌گران سیاسی به این باورند که اگر تلاش‌های اخیر صلح با گام‌های راستین کشورهای منطقه همراه نباشد مفیدیت نخواهد داشت.
هاشم قیام؛ آگاه سیاسی می‌گوید که هنوز تلاش‌های حکومت، سبب برآورده‌شدن توقعات و انتظارات باشنده‌های کشور نشده‌است.
با این حال، سیداکبر آغاز؛ نظامی پیشین گروه طالبان می‌گوید که نشست‌های اخیر صلح در سطح منطقه و جهان یک‌جانبه به پیش می‌رود و باید طرف دیگر جنگ افغانستان که طالبان‌اند نیز در این نشست‌ها شریک ساخته شود.
این در حالی‌ست که گروه طالبان در تویتی یک بار دیگر تاکید کرده‌است که تا ختم پروسه‌ی رهایی زندانیان، آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی ناممکن خواهد بود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA