ads

برنامه‌ی جمع آوری موترهای فاقد اسناد در شهر مزارشریف آغاز شد

مقام های محلی و نیروهای امنیتی بلخ، به روز چهارشنبه، برنامه‌ی جمع آوری موتر و موتر سایکل‌های فاقد اسناد، افراد مسلح غیر مسوول، مسدود ساختن فروشگاه های لوازم نظامی و پاک سازی موتر های شیشه فلم را در شهر مزارشریف آغاز نموده‌اند.

جواد نبی‌زاده
18 سرطان 1399
برنامه‌ی جمع آوری موترهای فاقد اسناد در شهر مزارشریف آغاز شد

آنان می‌گویند، این اقدام به هدایت مقام ولایت بلخ، برای کاهش جرم‌های جنایی صورت گرفته‌است.
منیر احمد فرهاد؛ سخنگوی والی بلخ می‌گوید که این اقدام پس از شکایت‌های مکرر باشنده‌گان این شهر به دلیل بیشترشدن جرم‌های جنایی روی دست گرفته شد.
وی می‌گوید، اکثریت قانون‌شکنی، دزدی‌های مسلحانه، قتل و آدم‌ربایی‌ها توسط افراد مسلح غیرمسوول و موترهای فاقد اسناد صورت می‌گیرد.
در همین حال فضل؛ یکتن از راننده‌گان که شیشه‌های فلمی موترش توسط نیروهای پولیس پاک گردیده به کلید می‌گوید، این اقدام نیروهای امنیتی برای بهترشدن اوضاع امنیتی تاثیرگذار بوده و می‌تواند جرایم جنایی را در شهر کاهش دهد.
از سویی هم، علی رضا؛ یک‌تن از باشنده‌گان شهر مزارشریف، از مقام‌های امنیتی کشور می‌خواهد که برنامه‌ی جمع‌آوری موترهای فاقد اسناد و پاک‌کاری موترهای شیشه فلم را در سطح شهر دایمی ساخته و مقطعی عمل نکنند.
با این حال کاترینا عمری؛ یکی دیگر از باشنده‌گان این شهر از مقام‌های بلندرتبه می‌خواهد که تطبیق قانون را از خود آغاز نموده و شیشه‌های فلمی موترهای شان را پاک کنند.
وی می‌گوید، مجریان قانون که برای تطبیق قانون آمده‌اند، شیشه‌ی موترهای خودشان فلم دارد و چه‌گونه می‌توانند قانون را بالای مردم عام تطبیق نمایند.
دیده می‌شود که مقام‌های امنیتی این شهر در برابر قانون‌شکنان ضعیف برخورد نموده و توان مقابله با یک تعداد آنان را ندارند.
به مدت 30 دقیقه‌ای که نظاره‌گر فعالیت آنان در چوک فردوسی شهر مزارشریف بوده‌ایم، شاهد از خودگذری و مدارای آنان با چندین قانون‌شکن که موترهای آنان شیشه فلم بوده و آزاد ساخته‌اند، برخوردیم.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA