ads

مشرانو جرگه: زندانیانیان رهاشده دوباره به میدان‌های جنگ برگشته‌اند

رییس و اعضای مشرانو جرگه در واکنش به رهایی زندانیان گروه طالبان از زندان‌های حکومت افغانستان می‌گویند که رهایی این زندانیان جفا در حق مردم افغانستان و نادیده‌گرفتن قربانی‌های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور است.

خیرالبنات سادات
17 سرطان 1399
مشرانو جرگه: زندانیانیان رهاشده دوباره به میدان‌های جنگ برگشته‌اند
این سناتوران می‌گوین،د با وجود این‌که یک شمار زیاد از زندانیان این گروه از سوی حکومت رها شده‌اند اما تغییری در رویکرد این گروه مشاهده نمی‌شود.
فضل هادی مسلمیار؛ رییس این مجلس می‌گوید، زندانیان گروه طالبان که به اساس توافق‌نامه صلح دوحه، از سوی حکومت افغانستان آزاد شده‌اند، باید مانند سایر شهروندان زنده‌گی عادی اختیار کرده و در تلاش‌های صلح سهیم شوند.
به گفته‌ی آقای مسلمیار، برگشت دوباره‌ی این افراد به میدان‌های نبرد، جفای بزرگ در حق مردم افغانستان است. 
از سوی دیگر، محمد انور باشلیق؛ یک‌تن از سناتوران می‌گوید که حکومت تمامی تعهداتش را برای دستیابی به صلح در کشور عملی کرده، اما هیچ‌گونه نرمشی در عمل‌کرد گروه طالبان  دیده نمی‌شود.
به گفته او، جنگ در گوشه و کنار کشور ادامه دارد و از مردم بی‌گناه افغانستان قربانی می‌گیرد.
با این حال، گلالی اکبری؛ یکی دیگر از اعضای مشرانو جرگه می‌گوید که حکومت باید حداقل در موضوع رهایی زندانیان باقی‌مانده‌ی این گروه، قانون اساسی و مصلحت مردم را مدنظر بگیرد.
به گفته‌ی خانم اکبری، حکومت باید حین رهایی این زندانیان، از آن‌ها کتبن تعهد بگیرد که بار دیگر به سنگرهای نبرد برنمی‌گردند.
این درحالی‌ست که رهایی 5 هزار زندانی گروه طالبان از زندان‌های حکومت افغانستان یکی از پیش‌شرط‌های اساسی این گروه برای آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی گفته شده‌است.
 با آن‌که حکومت افغانستان گفته بود که هیچ تعهدی برای رهایی این زندانیان وجود ندارد، اما سرانجام تغییر موضع داد و  تا کنون، بیش از 4 هزار زندانی این گروه را رها کرده‌است.
 
کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA