ads

آلوده‌گی هوا در کابل ممکن تا فصل زمستان افزایش یابد

اداره ملی حفاظت از محیط زیست می‌گوید که ممکن با رسیدن فصل زمستان، آلودگی هوا از حد معیاری آن افزایش یابد.

نویسنده: منصور یوسفزی
14 سرطان 1399
آلوده‌گی هوا در کابل ممکن تا فصل زمستان افزایش یابد

شاه زمان میوندی؛ رییس اداره ملی حفاظت از محیط زیست امروز شنبه، در یک نشست خبری گفت، این اداره برای کنترول آلوده‌گی هوا، به مالکان بلندمنزل‌ها در کابل هشدار داده است که تا پايان ماه عقرب سال جاری، در سیستم مرکز گرمی‌های‌شان تغییر بیاورند و به‌جای ذغال سنگ از گاز مایع استفاده کنند.
وی تاکید می‌کند که با متخلفین، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
در همین حال عزت‌الله صدیقی؛ معین مسلکی اداره ملی حفاظت از محیط زیست می‌گوید، در پی وضع محدودیت‌ها بر گشت‌وگزار در سه ماه نخست سال جاری هجری خورشیدی، آلوده‌گی هوا کاهش یافته بود؛ اما پس از دهم جوزا و رفع این محدودیت‌ها، آلوده‌گی هوا از سطح ستندرد آن افزایش یافته است.
وی هشدار می‌دهد که اگر وضعیت به‌همین گونه ادامه پیدا کند، آلوده‌گی هوا تا فصل زمستان چندین برابر افزایش خواهد یافت.
از سوی هم محمد زبیر؛ معاون اداره نفت و گاز می‌گوید که این اداره، برای فراهم ساختن مواد سوخت مورد ضرورت در زمستان، آماده‌گی کامل دارد.
زبیر تاکید می‌کند که گاز و مواد نفتی، به‌حد کافی در ذخیره‌گاه‌های اداره نفت و گاز وجود دارد و تلاش می‌شود تا مثل سال گذشته، قیمت گاز مایع در فصل زمستان ثابت نگه‌داشته شود.
این درحالیست که در کناراستفاده مواد سوخت بی‌کیفیت، ازدحام بیش‌از حد موترها و خامه بودن جاده‌ها، از دلایل دیگر آلوده‌گی هوا در کشور به‌خصوص کابل، به‌حساب می‌آید.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA