ads

انتقاد شهروندان حوزه‌غرب کشور از محرومیت این حوزه از پروژه‌های زیربنایی

پایگاه دادخواهی غرب افغانستان امروز بنابر آن‌چه محرومیت و به حاشیه کشانیده‌شدن حوزه غرب کشور از تطبیق پروژه‌های زیربنایی، انکشافی و مشارکت در قدرت می‌دانند سخت انتقاد نموده می‌گوین، هیچ نماینده واقعی این حوزه در بست‌های بلند حکومتی وجود ندارد.

مهرور سروری
11 سرطان 1399

محمد دادفر کریمی یک تن از اعضای این گروه به این باور است که هیچ توجهی برای مشارکت باشنده‌گان غرب کشور در سیاست و صلح نشده است.
اقای کریمی نا امنی، جنگ، عدم تکمیل و تطبیق پروژه های سمنت، پالایشگاه نفت غوریان، پروژه تاپی، بند گرمابک و بندکمال خان را ازچالش های عمده باشندگان حوزه غرب کشور عنوان نموده تاکید دارد؛ اکثریت پروژه ها در حد افتتاح باقی مانده و تا هنوز از سوی حکومت برای تطبیق ان گام های عملی برداشته نشده است .
برخی از اعضای این گروه نیز می گویند: مداخلات کشورهای همسایه و سلیقه های سیاسی و منطقوی باعث به تاخیر انداختن برخی پروژه های بسیار مهم از جمله بند پاشدان شده است.
با این حال فرخنده حقیار فعال مدنی فراه می گوید: در دو دهه اخیر در تمامی نشست های مهم و بین المللی هیچ سهمی برای ولایات هرات، فراه، غور،بادغیس و نیمروز داده نشده است.
وی از حکومت می‌خواهد تا بر مشارکت باشندگان این ولایات در تصامیم مهم و ملی کشور تمرکز بیشتر داشته باشد.
محمد همدرد فعال مدنی از ولایت باادغیس ناامنی، افزایش خشونت ها علیه زنان، فقر و بیکاری را از چالش های عمده شهروندان این ولایت عنوان نموده از حکومت خواهان سهم بیشتر جوانان تحصیل کرده این ولایت درتصامیمی مهم سیاسی می باشد.
محمد ابراهیم حاجی زاده رییس شورای جوانان غور مقیم هرات می گوید: باشندگان غور در دودهه اخیر از نعمت برق، سرک، پوهنتون و راه های مواصلاتی محروم بوده و بارها از سوی حکومت تعهداتی مبنی بر حل این مشکلات داده شده اما تاکنون اقدامات عملی در این زمینه برداشته نشده‌است.
وی از گسترش دامنه ی اعتراضات و درصورت عدم دریافت پاسخ مثبت از بسته‌‍شدن دروازه‌های دوایر دولتی در غور هشدار می‌دهد.
با این همه جیلانی فرهاد؛ سخنگوی والی هرات می گوید: شعار، پالیسی و سیاست حکومت این است در ساختار اینده تمام اقوام، ولایات و اقشار مختلف با توجه به ظرفیت و توانایی شان ، درکابینه و ساختار قدرت سهیم شوند.
گفتنی‌ست که ولایات هرات، فراه، غور، بادغیس و نیمروز از جمله ولایات حوزه غرب کشور می باشند و این حوزه بیش از ۸ میلیون نفوس و دارای ۵۲ واحد اداری می‌باشد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA