ads

چه‌گونه‌گی دفن قربانیان ویروس کرونا در کشور، نگرانی خلق کرده‌است

با افزایش آمار مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کویید 19 در کشور، شهروندان و وزارت صحت از چه‌گونه‌گی دفن قربانیان این ویروس ابراز نگرانی دارند.

لیلا نورانی
1 سرطان 1399
چه‌گونه‌گی دفن قربانیان ویروس کرونا در کشور، نگرانی خلق کرده‌است

به باور شهروندان کشور، برای تدفین اجساد قربانیان ویروس کرونا هیچ‌یک از توصیه‌های صحی از سوی اقارب قربانیان در نظر گرفته نشده و این امر سبب شده که بحران همه‌گیری ویروس کرونا در کشور، بیشتر از پیش شدت بگیرد.
دیبا؛ یکی از باشنده‌های کابل می‌گوید که مردم به توصیه‌های وزارت صحت عامه جهت تدفین اجساد قربانیان ویروس کرونا توجه نمی‌کنند، به همین دلیل هر روزه ما شاهد افزایش شمار مبتلایان به این ویروس هستیم.
در همین حال، شماری از داکتران در شفاخانه‌ی محمد علی جناح در شهر کابل نیز شکایت از درنظرنگرفتن موارد صحی از سوی بسته‌گان قربانیان ویروس کرونا دارند.
داکتر محب؛ یکی از داکتران این شفاخانه به کلید می‌گوید که اقارب تعدادی کسانی‌که به کرونا مصاب شده‌اند، موارد صحی را در شفاخانه مراعات نمی‌کنند.
به گفته‌ی وی، قبل از این‌که اجساد قربانیان ویروس کرونا به خانواده‌های تسلیم شود، از سوی کارمندان صحی ضدعفونی می‌شود، اما در بعضی موارد، خانواده‌های قربانیان به توصیه‌های وزارت صحت عامه عمل نمی‌کنند.
وی از مردم خواست تا به توصیه‌های وزارت صحت عامه جهت تدفین اجساد قربانیان ویروس کرونا عمل کنند.
از سویی هم، مسوولان وزارت صحت عامه از نادیده‌گرفتن توصیه‌های صحی این وزارت از سوی مردم، ابراز نگرانی می‌کنند.
سعدالدین جامی؛ مسوول روابط عامه این وزارت به کلید می‌گوید که با توجه به آگاهی‌های این وزارت جهت تدفین اجساد قربانیان، مردم به موارد صحی عمل نکرده و باهم زیر یک سقف جمع می‌شوند که این خود می‌تواند برای سایر اعضای خانواده و مردم خطرناک باشد.
در همین حال، عالمان دین به این باورند که مردم باید در این شرایط حساس از تجمعات غیرضروری خودداری کرده و برای تدفین اجساد قربانیان ویروس کرونا، توصیه‌های وزارت صحت عامه را در نظر بگیرند.
سید اخلاقی؛ یکی از عالمان دین می‌گوید که مردم باید به اجساد قربانیان کرونا نزدیک نشوند و از برگزاری مراسم جنازه و فاتحه جدا خوداری کنند.
تا به حال، 28 هزار و 833 تن در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده که از این میان، 581 تن، جان باخته و 8هزار و 765 تن دیگر آن، شفایاب شده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA