ads

صلیب سرخ از افزایش حملات بر مراکز صحی در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌است

در حالی که بیماری کرونا در کشور به شدت در حال گسترش است، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از افزایش حملات بر مراکز صحی در کشور ابراز نگرانی کرده و گفته است که ادامه‌ی این حملات، اوضاع را برای سکتور صحت افغانستان وخیم‌تر کرده‌است.

خیرالبنات سادات
29 جوزا 1399
صلیب سرخ از افزایش حملات بر مراکز صحی در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌است

این کمیته روز گذشته با صدور اعلامیه‌ای گفته است که با توجه به وضعیت کنونی و اوج بحران کرونا درافغانستان، شهروندان کشور بیشتر از هرزمانی به مراقبت‌های صحی نیاز دارند.
رویا موسوی؛ سخنگوی صلیب سرخ می‌‌گوید، با آن‌که مبارزه علیه ویروس کرونا نیازمند تعهد تمامی طرف‌ها درگیر در جنگ است، اما آماج قرارگرفتن مراکز صحی از سوی مخالفین، سیستم صحی کشور را در مبارزه با این ویروس تضعیف کرده و دسترسی مردم را به خدمات صحی مشکل می‌سازد.
به گفته‌ی خانم موسوی، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از ادامه‌ی این گونه حملات مرگبار بر مراکز صحی نگران است؛ زیرا ادامه‌ی این گونه حملات، تلاش‌های سکتور صحت را در امر مبارزه با این بیماری با ناکامی مواجه می‌سازد.
از سوی دیگر، معصومه جعفری؛ معاون سخنگوی وزارت صحت عامه می‌گوید که حمله بر مراکز صحی نه تنها مانع دستیابی مردم به خدمات صحی در کشور می‌شود، بل کیفیت این خدمات را نیز کاهش می‌دهد.
با این حال، طارق آرین؛ سخنگوی ورازت امور داخله می‌گوید که حمله بر اماکن عام‌المنفعه و مراکز صحی خلاف ارزش‌های دینی و اسلامی و در مخالفت با اصول و قوانین جنگی است.
آقای آرین افزود که توجه به تامین امنیت مراکز صحی، از اولویت‌های کاری این وزارت است.
نگرانی‌ها از حملات عمدی بر مراکز صحی همرمان با اوج بحران کرونا در کشور، در حالی مطرح می‌شود که به اساس آخرین آمار رسمی وزارت صحت عامه، 27هزار و 532 تن به بیماری کرونا مبتلا شده که ار این میان، 546 تن در نتیجه این بیماری، جان باخته‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA