ads

بیش از 150 پرسونل صحی در شفاخانه ابوعلی سینای بلخی به کرونا مبتلا شده‌اند

مسوولان شفاخانه حوزوی ابو علی سینایی بلخی، از مصاب‌شدن بیش 150 پرسونل صحی این شفاخانه به ویروس کوید 19، خبر داده‌اند.

جواد نبی‌زاده
28 جوزا 1399
بیش از 150 پرسونل صحی در شفاخانه ابوعلی سینای بلخی به کرونا مبتلا شده‌اند

آنان می‌گویند، مصاب شدن داکتران و پرسونل صحی این شفاخانه به ویروس کوید 19، روی فعالیت آنان تاثیر منفی گذاشته و رسیده‌گی به تمام بیماران در این شفاخانه دشوار شده‌است.
داکتر غوث الدین انوری؛ آمر شفاخانه حوزوی ابو علی سینای بلخی می‌گوید که این وضعیت در حال بدترشدن است و همه‌روزه داکتران بیشتر به این ویروس مصاب می‌گردند.
آقای انوری می‌گوید، این شفاخانه با کمبود پرسونل صحی مواجه بوده و از این‌رو نمی‌توانند خدمات صحی بهتر را برای مریضان انجام دهند.
در همین حال، داکتر محمد افضل حدید؛ رییس شورای ولایتی بلخ، این وضعیت را نگران‌کننده دانسته می‌گوید که وزارت صحت عامه کشور باید به این موضوع رسیده‌گی نماید.
آقای حدید می‌افزاید، اگر وزارت صحت عامه‌ی کشور، به این موضوع رسیده‌گی نکند، باشنده‌گان شهر مزارشریف شاهد یک فاجعه انسانی خواهند بود.
با این حال، شماری از باشنده‌گان شهر مزارشریف، از این وضعیت شکایت داشته و می‌گویند که در این شفاخانه با مریضان برخورد دوگانه صورت گرفته و به مریضانی که شناخت نداشته باشند، درست رسیده‌گی نمی‌شود.
آنان ادعا دارند که مریضان شان ساعت‌ها انتظار داکتر را کشیده اما هیچ‌کس حاضر نشده که از مریضان آنان دیدن نمایند.
شفاخانه‌ی ابوعلی سینای بلخی، یکی از شفاخانه‌های بزرگ در زون شمال کشور بوده و روزانه صدها بیمار از ولایت‌های مختلف شمال کشور، برای درمان به این شفاخانه می‌آیند.
اما مسوولان صحی این شفاخانه، همواره از کمبود پرسونل شکایت داشته و از وزارت صحت عامه کشور خواسته‌اند که تعداد پرسونل صحی این شفاخانه را بیشتر سازند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA