ads

نزدیک به ۸۰ درصد اطفال در هرات از تطبیق واکسین پولیو محروم مانده‌اند.

در پی گسترش ویروس کرونا در هرات نزدیک به ۸۰ درصد اطفال این ولایت از تطبیق واکسین پولیو محروم مانده‌اند

مهرو سروری
26 جوزا 1399
نزدیک به ۸۰ درصد اطفال در هرات از تطبیق واکسین پولیو محروم مانده‌اند.

مسوولان در ریاست صحت عامه هرات می‌گویند: انتشار گسترده ویروس کرونا در این ولایت باعث شده تا کمپاین‌های خانه به خانه واکسین پولیو متوقف شود.
محمد رفیق شیرزی؛ سخنگوی این اداره با اظهار نگرانی از توقف تطبیق خانه به خانه کمپاین واکسین پولیو در مرکز و ولسوالی‌های این ولایت گفت: به دلیل گسترش ویروس کرونا و دور بودن مراکز صحی از برخی ساحات منجر شده است که نزدیک به ۸۰ درصد اطفال از واکسین پولیو محروم شوند.
اقای شیرزی تطبیق واکسین پولیو را نیاز مبرم برای جلوگیری از واقعات فلج اطفال دانسته تاکید دارد، با توقف این روند رقم واقعات فلج اطفال اطفال افزایش خواهد یافت.
در همین حال شماری از اعضای شورای ولایتی هرات توقف کمپاین‌های خانه به خانه واکسین پولیو را نگران کننده خوانده و انرا یک تهدید علیه اطفال عنوان می‌کنند.
مهدی حدید؛ عضو این شورا می گوید: عدم تطبیق این روند ضررهای جبران ناپذیری را به جای خواهد گذاشت.
اقای حدید به این باور است که رسانه‌ها برای اگاهی دهی و تشویق مردم به منظور تطبیق واکسین پولیو در مراکز صحی نقش موثری می توانند داشته باشند.
با این حال برخی از اگاهان صحی می گویند: وزارت صحت عامه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و تطبیق واکسین پولیو باید با سازمان صحی جهان بحث و تبادل نظر نماید.
داکتر نثار احمد مصدق تاکید دارد، اگر این روند به صورت درست مدیریت نشود، زیان بار خواهد بود.
همزمان با این شماری ازشهروندان هرات تطبیق کمپاین واکسین پولیو به صورت خانه به خانه بسیار حیاتی خوانده، می گویند: وزارت صحت عامه کشور باید طرزالعمل مشخصی را برای تطبیق واکسین روی دست بگیرد .
براساس امار ارائه شده در سال جاری میلادی ۱۴ واقعه مثبت پولیو در کشور به ثبت رسیده که یک واقعه ان در ولسوالی شیندند ولایت هرات می‌باشد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA