ads

آگاهان صحی ولایت هرات از اجازه‌دادن انجام تست برای سکتور خصوصی صحی انتقاد می‌کنند

وزارت صحت عامه هفته‌ی گذشته برای سکتور خصوصی صحت اجازه داد که پس از این از بیماران و موارد مشکوک به کرونا تست گرفته و خدمات صحی مورد نیاز را برای آنان انجام دهند.

مهرو سروری
25 جوزا 1399
آگاهان صحی ولایت هرات از اجازه‌دادن انجام تست برای سکتور خصوصی صحی انتقاد می‌کنند
عکس از شبکه‌های اجتماعی

داکتر نثار احمد مصدق؛ رییس اتحادیه داکتران هرات به این باور است که این طرح نمی‌تواند با موفقیت اجرا شود.
آقای مصدق تاکید دارد که بسیاری از مراکز خصوصی صحی به گونه‌ی معیاری خدمات را انجام نمی‌دهند و به همین دلیل انجام تست و رسیده‌گی به مشکلات بیماران کرونا از سوی این سکتور نمی‌تواند نتیجه‌ی قناعت‌بخشی در پی داشته باشد.
اقای مصدق در ادامه بیان می‌دارد که مردم با مشکلات اقتصادی مواجه‌اند و قادر به پرداخت پول جهت تداوی بیماران کرونایی شان در مراکز صحی خصوصی نیستند.
در همین حال، برخی از اعضای شورای ولایتی هرات وزارت صحت عامه را جهت مبارزه با ویروس کرونا ناکام می‌دانند.
آنان تاکید دارند که عدم موفقیت این وزارت در امر مبارزه با کرونا منجر شده که در کنار مراکز کووید۱۹ دولتی اجازه انجام تست و عرضه خدمات صحی برای بیماران کرونا به سکتور خصوصی بدهد.
محمد سردار بهادری، تطبیق این طرح را پرمصرف دانسته، تاکید دارد که فقط افراد ثروت‌مند از عرضه‌ی خدمات صحی خصوصی مستفید خواهند شد.
از سوی دیگر، محمد رفیق شیرزی؛ سخنگوی ریاست صحت عامه هرات می‌گوید، آن‌عده از کلنیک‌هایی که ظرفیت پذیرش و تداوی بیماران کووید ـ۱۹ را با رعایت اصول صحی و وقایه از انتان داشته باشند، می‌توانند بیماران مصاب به کرونا را تحت پوشش صحی قرار دهند.
به گفته‌ی وی، برخی از کلینک‌های خصوصی که توانایی انجام تست پی. سی. آر با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته لابراتواری و تهیه کیت نیز داشته باشند، اجازه‌ی تشخیص به آنان داده شده‌است.
سخنگوی ریاست صحت عامه هرات اطمینان می‌دهد که از عمل‌کرد سکتور خصوصی برای تشخیص و تداوی بیماران کوویدـ۱۹ از سوی آمریت نظارت از قوانین صحی و ریاست صحت عامه کنترل صورت می‌گیرد و در صورت مشاهده‌ی تخطی و سوءاستفاده، با متخلفین به صورت جدی برخورد خواهد شد.
به گفته‌ی محمد رفیق شیرزی، تشخیص و تداوی این بیماران در مراکز صحی خصوصی در بدل پرداخت پول صورت می‌گیرد.
براساس آخرین امار ارائه‎‌شده از سوی وزارت صحت عامه کشور از آغاز شیوع ویروس کرونا تا ۲۵ جوزا،۲۴ هزار و ۷۶۶ تن به این بیماری مبتلا شده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA