ads

طرح تنظیم کسب و کار در مرحله اوج کرونا سر از فردا در کشور تطبیق می‌گردد

طرح تنظیم کسب و کار در مرحله فلاکت ناشی از اوج کرونا که به منظور مبازره با گسترش این ویروس در کشور از سوی کمیته‌ی اضطراری جلوگیری از شیوع کرونا تایید و به تصویب رهبری حکومت رسیده است، در مرحله‌ی نخست برای سه ماه به اجرا گذاشته می‌شود.

خیرالبنات سادات
17 جوزا 1399
طرح تنظیم کسب و کار در مرحله اوج کرونا سر از فردا در کشور تطبیق می‌گردد
عکس از شبکه‌های اجتماعی

مطابق این طرح، پوشیدن ماسک در اماکن عمومی، رعایت فاصله دومتری، جلوگیری از تجمعات بیشتر از ده نفر، جلوگیری از خارج‌شدن افرادی که سن شان بالاتر از 65 سال است، ضدعفونی‌کردن محیط‌های کاری و فراهم‌سازی وسایل صحی از طرف ادارات و نهادهای خدماتی و تولیدی برای کارمندان و کارگران و همچنان رعایت‌نمودن شیفت‌های کاری در ادارات دولتی الزامی می‌باشد.
محمد جواد عثمانی؛ سرپرست و نامزدوزیر وزارت صحت عامه روز یک‌شنبه در یک کنفرانس خبری مشترک، از مردم خواست تا به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا؛ حفظ‌الصحه فردی، اجتماعی و محیطی شان را که از اصول این طرح است، رعایت کنند.
به گفته‌ی آقای عثمانی، رعایت حفظ‌الصحه محیطی از سوی کسبه‌کاران شرط اصلی و اساسی برای ادامه‌ی فعالیت‌های شان تلقی می‌شود.
در همین حال، سید انور سادات؛ وزیر کار و امور اجتماعی گفت، رهبری این وزارت مکلف است تا از تطبیق این طرح در ادارات دولتی و سکتور خصوصی نظارت جدی داشته باشند.
از سوی دیگر، عبدالصبور قانع؛ معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله می‌گوید که پولیس در کنار سایر نهادها در تطبیق این طرح با حکومت و مردم همکار خواهد بود.
با این حال، محمد یعقوب حیدری؛ والی کابل ار مردم می‌خواهد که در تطبیق این طرح با ورازت صحت عامه و سایر نهادهای ذیربط همکار باشند و نگذارند، دامنه‌ی بحران ناشی از ویروس کرونا، پهن‌تر شود.
این طرح در حالی به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در کشور ساخته می‌شود که تا کنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به 19هزار و551 تن رسیده است که
از این میان، 327 تن جان باخته‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA