ads

امروز پنجم جون مصادف است با روز جهانی محیط زیست

پنجم جون مصادف است با روز جهانی محیط زیست که از این روز همه ساله در کشورهای مختلف به‌شمول افغانستان تجلیل می‌شود.

نویسنده: بهشته محمدی
16 جوزا 1399
امروز پنجم جون مصادف است با روز جهانی محیط زیست
عکس از شبکه‌های اجتماعی

در آستانه تجلیل از روز جهانی محیط زیست، مردم از کم‌کاری‌های حکومت در زمینه حفاظت از محیط زیست، انتقاد می‌کنند.
شهروندان کشور از حکومت می خواهند تا در زمینه حفاظت از محیط زیست توجه بیشتر نماید.
ضیاءالدین عثمانی؛ یک‌تن از باشندگان کابل می گوید، در حالی‌که افغانستان مانند دیگر کشورهای صنعتی، کمتر در معرض آسیب‌های محیط زیستی قرار دارد، با آنهم آلوده‌گی‌هوا در شهرهای کشور بیداد می کند.
وی عدم آگاهی مردم و ضعف مسوولان حکومتی را عامل اصلی خرابی محیط زیست در افغانستان می‌خواند.
در همین حال مسوولان در اداره ملی حفاظت از محیط زیست می‌گویند که آلوده‌گی هوا، شکار غیر قانونی و عدم استفاده درست از منابع طبیعی، عوامل عمده خرابی محیط زیست در افغانستان است.
محمد قاسم رحیمی؛ رئیس اطلاعات و ارتباط عامه این اداره با بیان این مطلب به کلید گفت که اداره ملی حفاظت از محیط زیست، برنامه‌های درازمدت و کوتاه‌مدت را برای حفاظت از محیط زیست در افغانستان، روی دست گرفته است.
وی می‌افزاید که این اداره، با گسترش هماهنگی با اداره‌های ذیربط و نهاد های حامی بین المللی توانسته است در این عرصه کارهای اساسی را انجام دهد.
با این حال، نصیر فیضی؛ عضو نهاد یک نهال برای افغانستان غرس کنید (PTA)می‌گوید، با آنکه این نهاد سالانه هزاران اصله نهال را به همکاری مردم در نقاط مختلف کشور غرس می‌کند؛ اما این نهال‌ها به‌گونه درست آن نگهداری نمی‌شود.
وی با بیان این‌که مردم آگاهی لازم در مورد فرهنگ حفاظت از محیط زیست ندارند، از حکومت خواست تا در این زمینه به مردم آگاهی‌دهی کند.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 1972 میلادی، پنجم ماه جون را به‌عنوان روز جهانی محیط زیست نام‌گذاری کرد که اولین کنوانسیون جهانی محیط زیست نیز در این سال، در سویدن برگذار شد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA