ads

معلمان مکاتب خصوصی هیچ‌گونه کمک از سوی دولت دریافت نکرده‌‌اند

کمیته دادخواهی معلمان مکاتب خصوصی، دولت به‌ویژه وزارت معارف را به بی‌پروایی در برابر شان متهم می‌کند.

نویسنده: محمد فصیح متوکل
15 جوزا 1399
معلمان مکاتب خصوصی هیچ‌گونه کمک از سوی دولت دریافت نکرده‌‌اند
عکس از شبکه های اجتماعی

اعضای این کمیته می‌گویند که ازپنج‌ماه بدینسو در جریان رخصتی‌های زمستانی و بخاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، استادان مکاتب خصوصی در بی‌سرنوشتی به سر می‌برند و هیچ گونه کمکی به آنان صورت نگرفته است.
عبدالقهار فرهمند؛ یکی از استادان مکاتب خصوصی کشور می‌گوید که به دلیل بی‌توجهی دولت و مسوولان مکاتب، روحیه تدریس صدمه دیده است.
از سوی هم فریبا نظری؛ استاد یکی از لیسه های خصوصی پایتخت می‌گوید نزدیک به شش ماه می‌شود آنان معاش دریافت نکردند و به دلیل بی‌توجهی حکومت نسبت به معلمان مکاتب خصوصی، تاکنون در هیچ برنامه کمکی، آنان در نظر گرفته نشده‌اند.
با این حال سید احمد حسینی؛ مدیر یکی از لیسه های خصوصی می‌گوید که پایه و اساس یک جامعه تعلیم و تربیه است و اما در افغانستان این بخش همواره نادیده گرفته می‌شود.
اما مسوولان وزارت معارف می‌گویند که طرح پیشنهادی معلمان مکاتب خصوصی از سوی آنان بررسی و غرض نهایی شدن به اداره امور ریاست جمهوری ارسال شده است.
نوریه نزهت؛ سخنگوی وزارت معارف به کلید می‌گوید که این وزارت منتظر پاسخ اداره امور ریاست جمهوری در مورد طرح معلمان مکاتب خصوصی است.
به اساس آمارها، نزدیک به نیم ملیون شاگرد در مکاتب خصوصی مصروف آموزش اند و پیش از این معلمان مکاتب خصوص تنها نه‌ماه یک سال تعلیمی را معاش اخذ می‌کردند و اما با شیوع ویروس کرونا تا کنون پنج‌ماه می‌شود این معلمان معاش دریافت نکرده اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA