ads

شورای ولایتی هرات، اداره صحت این ولایت را در زمینه مدیریت مبارزه با کرونا به ضعف مدیریت متهم می‌کند

شماری از اعضای شورای ولایتی هرات اداره صحت عامه را در زمینه مدیریت مبارزه با ویروس کرونا به ضعف مدیریت و عدم هماهنگی متهم می‌کنند.

سمیه ولی‌زاده
13 جوزا 1399
شورای ولایتی هرات، اداره صحت این ولایت را در زمینه مدیریت مبارزه با کرونا به ضعف مدیریت متهم می‌کند

آنان، اداره‌ی صحت را مسوول افزایش شمار مبتلایان ویروس کرونا در هرات عنوان کرده، می‌گویند که این اداره در عوض ارتقای آگاهی مردم و ارائه رهنمودهای اساسی برای وقایه از کرونا رعب و وحشت را در میان مردم به وجود آورده‌است.
نوراحمد حیدری؛ یکی از اعضای شورای ولایتی هرات به کلید می‌گوید که بسیاری از بیماران کرونا در مراکز کووید۱۹ دسترسی به دوا و تجهیزاتی صحی مورد نیاز ندارند.
در همین شماری از باشنده‌های هرات از کم‌توجه‌ای مسوولان صحی جهت رسیدگی به مشکلات بیماران کرونا و کمبود ظرفیت تست برای آزمایش موارد مشکوک به کرونا اظهار نگرانی می‌کنند.
این باشنده‌های هرات از اداره‌های محلی و صحت می‌خواهند که اقدامات لازم را برای هماهنگی و مدیریت جدی مبارزه با کرونا را روی دست گیرند.
آنان می‌گویند که برنامه های آگاهی‌دهی به صورت دقیق جهت وقایه از ویروس کرونا تطبیق نشده‌است و به همین خاطر بسیاری از مردم سرایت ویروس کرونا را جدی نگرفته‌اند.
این در حالی‌ست که مسوولان صحی در ولایت هرات کمبود تجهیزات صحی در زمینه‌ی روند بررسی نمونه‌های مشکوک به کرونا معضل همه‌شمول در بسیاری از کشورهای جهان بیان می‌دارند.
محمدرفیق شیرزی؛ سخنگوی اداره صحت ولایت هرات می‌گویند که این اداره، با استفاده از تمامی امکانات دست‌داشته‌ی خویش به مشکلات بیماران کووید۱۹ رسیده‌گی کرده و می‌کند.
همزمان با این معضلات، شمار واقعات مثبت ویروس کرونا هم نسبت به روزهای قبل افزایش یافته است، مسوولان صحی مردم را در راستای رعایت توصیه‌های صحی کم‌توجه دانسته، هشدار می‌دهند که ادامه‌ی این وضعیت زمینه‌ی فاجعه‌ی انسانی را همواره می‌سازد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA