ads

ایزدیار حکومت را به حمایت از عاملان قتل معترضان جنبش رستاخیز تغییر متهم کرد

محمدعلم ایزدیار؛ معاون اول مشرانو جرگه، حکومت را به برخورد سلیقه‌ای و حمایت از عاملان قتل معترضان جنبش رستاخیز تغییر، متهم می‌کند.

نویسنده: جمشید مجددی
12 جوزا 1399
ایزدیار حکومت را به حمایت از عاملان قتل معترضان جنبش رستاخیز تغییر متهم کرد

وی امروز دوشنبه، در گردهمایی به‌مناسبت سومین سالروز کشته شدن معترضان جنبش رستاخیز تغیر گفت که اعتراض جوانان این جنبش، بخاطر بلند کردن صدا و پاسخ‌گویی مقام‌های حکومتی بود؛ اما این معترضان با برخورد غیر انسانی نیروهای امنیتی مواجه شدند.
معاون اول مشرانوجرگه، از مقام‌های حکومتی خواست تا عملان اصلی این قضیه را شناسایی و مورد بازپرس قرار دهد.
در همین حال ایزدیار تاکید می‌کند که لوی سارنوالی، در زمینه بررسی قضیه کشته شدن معترضان جنبش رستاخیز تغییر، جانب‌داری کرده است.
اما سخنگوی لوی سارنوالی، ادعای معاون اول مشرانو جرگه مبنی بر جانب‌داری این اداره را در قضیه قتل معترضان رد می‌کند.
جمشید رسولی؛ تاکید می‌کند که این قضیه به صورت شفاف، عادلانه و همه‌جانبه از طرف سارنوالی بررسی شده و برای فیصله به محکمه راجع گردیده است.
به گفته وی، 16 تن به‌شمول مسولان نیروهای امنیتی و دفاعی همان زمان، در قضیه قتل معترضان جنبش رستاخیز تغییر، متهم می‌باشند.
در همین حال عبدالله عبدالله؛ رئیس شورای عالی مصالحه ملی، خواست خانواده‌های قربانیان جنبش رستاخیز تغییر را برحق خوانده و روی تطبیق عدالت و قانون تاکید می‌کند.
اعضای جنبش رستاخیز تغییر، سه سال پیش در واکنش به انفجار موتربم در چهارراهی زنبق شهر کابل که بیش از 500 کشته و زخمی برجا گذاشت، تظاهرات کردند.
در جریان این تظاهرات 9 تن از معترضان از سوی نیروهای امنیتی کشته شدند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA