ads

بانک جهانی از تداوم کمک‌های مالی به افغانستان خبر داده‌است

بانک جهانی و تمویل‌کننده‌گان صندوق وجهی بازسازی افغانستان، از تداوم کمک های مالی به افغانستان خبر داده می‌گویند که یک‌جا با حکومت افغانستان تلاش دارند تا در شرایط دشوار ناشی از شیوع ویروس کرونا و بعد از آن نیز کمک‌های خود را با این کشور دوام دهند.

بهشته هاشمی
10 جوزا 1399
بانک جهانی از تداوم کمک‌های مالی به افغانستان خبر داده‌است

شمعروز خان مسجدی؛ سخنگوی وزارت مالیه در صحبت با کلید گفت که مطابق به استراتیژی جدید مالی صندوق وجهی بازسازی افغانستان، برای اولویت‌های حکومت افغانستان برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد.
به گفته‌ی وی، صندوق وجهی بازسازی افغانستان و بانک جهانی تلاش دارند تا استراتیژی جدید شان، برای کاهش تاثیرات منفی شیوع ویروس کرونا نیز پاسخ‌گو باشد.
با این حال، وزارت اقتصاد و آگاهان امور اقتصادی از کاهش رشد اقتصادی و آسیب‌دیدن اقتصاد افغانستان در شرایط ناشی از کرونا خبر می‌دهند.
یونس سالک؛ سخنگوی وزارت اقتصاد با کلید گفت که براساس تحلیل وزارت اقتصاد در سال پیشرو، افت اقتصادی سه تا 4 درصدی خواهد بود و فقر و بیکاری افزایش خواهد یافت.
به گفته‌ی وی، حکومت افغانستان در همکاری با کشور کمک‌کننده با راه‌اندازی برنامه‌های متعدد تلاش دارد تا جلو افزایش فقر را در کشور بگیرد.
در همین حال، محمد علی مشعل؛ آگاه امور اقتصادی در صحبت با کلید گفت که تلاش‌های حکومت مبنی بر افزایش صادرات و جلب کمک‌ها می‌تواند در کاهش آسیب‌های اقتصادی ناشی از کرونا موثر باشد.
وی افزود، اقتصاد اصلی در شرایط کرونایی به شدت آسیب دیده و برنامه‌های حکومت نیز نمی‌تواند به صورت کل، جواب‌گوی اقتصاد مردم باشد.
قابل ذکر است که شیوع ویروس کرونا در کشور سیر صعودی دارد و براساس آخرین آمار وزارت صحت عامه، شمار مبتلایان ویروس کرونا به 14 هزار و 525 تن رسیده‌است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA