ads

تندباد و ژاله‌های بهاری در بلخ، تاثیر منفی روی حاصلات شفتالو گذاشته‌است

مسوولان ریاست زراعت و شمار دوکانداران میوه در ولایت بلخ، سطح حاصلات میوه در این ولایت را کم‌تر از سال‌های گذشته بیان می‌کنند.

جواد نبی‌زاده
5 جوزا 1399
تندباد و ژاله‌های بهاری در بلخ، تاثیر منفی روی حاصلات شفتالو گذاشته‌است

آنان می‌گویند، تندباد و ژاله‌های بهاری سال روان، تاثیر منفی روی حاصلات میوه به ویژه شفتالو گذاشته است.
محمد سالم ساعی؛ رییس زراعت، آبیاری و مالداری بلخ، از رشد باغ‌های میوه در سال‌های اخیر در این ولایت خوش‌بین بوده و می‌گوید، باغ‌داران با سبک نوین باغ‌داری آشنایی پیدا نموده و از این طریق می‌توانند حاصلات خوبی به دست بیاورند.
اما وی می‌افزاید، تندباد و ژاله‌های بهاری در سال روان، روی حاصلات میوه در این ولایت تاثیر منفی گذاشته، ولی با آن‌هم سطح حاصلات میوه، قناعت‌بخش ‌است.
در همین حال، شماری از دوکانداران میوه در شهر مزارشریف می‌گویند، تندباد و ژاله‌های بهاری بیشتر حاصلات میوه این ولایت را صدمه زده و از این‌رو در مارکیت متقاضی کم‌تر دارد.
با این حال، حسیب الله؛ یک‌تن از باشنده‌گان شهر مزارشریف که برای خریداری میوه در مارکیت میوه‌ی این شهر آمده‌است می‌گوید، قیمت میوه در مقایسه با سال‌های گذشته تفاوت زیادی نداشته، اما سطح اقتصاد مردم در مقایسه با سال‌های گذشته پایان‌تر می‌باشد و از این‌رو نمی‌توانند مانند سال‌های گذشته میوه‌های فصلی این ولایت را خریداری نمایند.
مسوولان ریاست زراعت بلخ می‌گویند، میوه‌ی شفتالو بیشتر در ولسوالی‌های شولگره، خلم، دهدادی، نهر شاهی، بلخ و چمتال این ولایت رشد نموده و در مارکیت‌های بلخ و ولایت2های هم‌جوار به فروش رسانده می‌شود.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA