ads

فروشات میوه‌ی خشک در شهر مزارشریف، بیش از 50 درصد کاهش یافته‌است

شماری از مالکان سوپر مارکیت‌ها و دوکان‌های میوه‌ یخشک در شهر مزارشریف، از کاهش بیش از 50 درصدی فروشات میوه در آستانه‌ی عید سعید فطر خبر داده‌اند.

جواد نبی‌زاده
1 جوزا 1399
فروشات میوه‌ی خشک در شهر مزارشریف، بیش از 50 درصد کاهش یافته‌است
عکس از شبکه‌های اجتماعی

آنان می‌گویند، به دلیل اعلان‌نمودن قرنطین در روزهای عید و پایان‌بودن اقتصاد مردم، فروشات میوه در این عید، کم شده‌است.
نصیر احمد؛ مالک یکی از سوپرمارکیت‌های شهر مزارشریف، یکی دیگر از عامل این بی‌بازاری‌ها را، شیوع بیماری کوید 19، در کشور بیان نموده و می‌گوید که اکثریت افراد، از آغاز شیوع این بیماری تا اکنون کارهای شان را از دست داده و در این عید توان خرید میوه را ندارند.
در همین حال، ثمرالدین یک‌تن از دوکان‌داران رسته‌ی قنادی شهر مزارشریف، از بلندرفتن بهای مواد اولیه شکایت داشته و می‌گوید، بلندرفتن بهای مواد خوراکی روی فروشات آنان نیز تاثیر منفی گذاشته‌است.
او می‌گوید، با قیمت‌های فعلی مواد اولیه نمی‌تواند شیرینی‌های وطنی را به قیمت سابق به فروش برساند.
با این حال شمار باشندگان شهر مزارشریف، از این وضعیت شکایت داشته و می‌گویند، خریداری میوه عید به عنوان یک رسم و فرهنگ باقی مانده است و نمی‌توانند این رسم و آیین را به‌جا نیاورند.
آنان می‌گویند، ناگزیر اند به هر قیمت که شده است باید یک مقدار میوه عید خریداری نمایند.
از سویی هم، بشیر توحیدی؛ معاون مقام ولایت بلخ، بلندرفتن بهای میوه‌ی عید را در آستانه‌ی عیدها یک امر طبیعی دانسته و می‌گوید، قیمت‌ها با گذشت عید دوباره به حالت اول خود برمی‌گردد.
اما وی به عنوان مسوول محلی این ولایت، هیچ اشاره‌ی از کنترول و نظارت بهای مواد خوراکی و میوه عید ندارد.
هرچند مسوولان محلی ولایت بلخ، از به قرنطین‌رفتن روزهای عید در این ولایت خبر داده و از مردم خواسته اند که در ایام عید از خانه‌های شان بیرون نگردیده و در روزهای عید به دلیل شیوع بیماری کرونا گشت‌وگذار نکنند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA