ads

گروه کاری حفاظت از غیرنظامیان خواستار اعلام آتش‌بس در روزهای عید شد

گروه کاری و شورای حفاظت از غیرنظامیان در ولایت هرات با ابراز نگرانی از افزایش تلفات غیرنظامیان در افغانستان از طرف‌های درگیر جنگ می‌خواهند تا در روزهای عید، آتش‌بس نمایند.

نویسنده: مهرو سروری
31 ثور 1399
گروه کاری حفاظت از غیرنظامیان خواستار اعلام آتش‌بس در روزهای عید شد
عکس از شبکه‌های اجتماعی

سید اشرف سادات عضو گروه کاری حفاظت از افراد ملکی می‌گوید، جنگ‌های دوامدار، تبعات به شدت منفی به همراه داشته و تداوم این وضعیت باعث ویرانی و افزایش تلفات غیرنظامیان خواهد شد.
سادات، از حکومت و گروه طالبان می‌خواهد که خشونت‌ها را کاهش داده و روی آغاز مذاکرات صلح، تمرکز نمایند.
در همین حال، وی از محکمه بین المللی جرایم لاهه و نهادهای بین المللی حقوق بشری خواست تا به قضایای خشونت علیه غیرنظامیان در افغانستان، به‌صورت جدی رسیده‌گی کنند.
از سوی هم ملنگ دورانی؛ رئیس شورای حفاظت از غیر نظامیان نیز حملات اخیر در نقاط مختلف کشور را جنایت خوانده می‌گوید، طرف‌های درگیر جنگ باید در روزهای عید فطر، آتش بس اعلام نموده و در زمینه تامین صلح و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، تلاش نمایند.
وی از حکومت و طالبان خواست تا از اماکن عام‌المنفعه به عنوان پایگاه نظامی استفاده نکنند.
با این حال، شماری از فعالان حقوق زن می‌گویند، از جنگ خسته‌اند و دیگر نمی خواهند که جنگ، از غیرنظامیان تلفات بگیرد.
آنان حملات اخیر در شفاخانه نسایی ولادی در دشت برچی کابل و مراسم جنازه در ولایت ننگرهار را تکان دهنده خوانده و خواستار پایان جنگ شدند.
سردار بهادری؛ عضو شورای ولایتی هرات نیز با ابراز نگرانی از حملات اخیر در کشور می گوید، حملاتی که از سوی گروه‌های مختلف راه‌اندازی گردیده و در آن‌ها غیرنظامیان به شمول زنان و نوزادان کشته شده‌اند، هیچ توجیهی ندارد.
این درحالیست که در جریان چند روز اخیر و در پی حملات گوناگون تروریستی در نقاط مختلف افغانستان، نزدیک به دوصد تن کشته و زخمی شده‌اند.
هرچند گروه طالبان، دست داشتن در برخی ازاین حملات را رده‌ می‌کند؛ اما حکومت افغانستان این گروه را عامل و زمینه‌ساز حملات اخیر عنوان می‌کند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA