ads

نزدیک به دو هزار خانواده از کمک های تاجران ملی و کشور ترکیه، در مزارشریف مستفید شدند

یک تاجر ملی و دولت ترکیه، به روز دوشنبه، در دو نقطه‌ی شهر مزارشریف، برای نزدیک به 2هزار آموزگار و خانواده‌های نیازمند مواد غذایی توزیع نموده‌اند.

نویسنده: Atash
29 ثور 1399
نزدیک به دو هزار خانواده از کمک های تاجران ملی و کشور ترکیه، در مزارشریف مستفید شدند

حاجی نور الدین؛ یک‌تن از بازرگانان کشور، برای 15 صد آموزگار مکتب در شهر مزارشریف، سه قلم مواد خوراکی شامل آرد، برنج و روغن توزیع نموده‌است.
وی می‌گوید، از آغاز به قرنطین رفتن کشور، توزیع کمک‌های آنان به خانواده‌های نیازمند در چندین ولایت ادامه داشته و در آینده‌ نیز خانواده‌های بیشتر را تحت پوشش قرار خواهند داد.
در همین حال، آرش یونسی؛ رییس اتاق تجارت و صنایع ولایت بلخ به کلید می‌گوید، از نخستین روز به قرنطین رفتن شهر مزارشریف تا اکنون، بیش از 20 هزار خانواده‌ی نیازمند از سوی تاجران ملی کشور مورد مساعدت و همکاری قرار گرفته‌اند.
وی می‌افزاید، تاجران ملی وعده سپرده‌اند که همکاری‌های آنان تا ختم دوره‌ی قرنطین ادامه خواهند داشت.
از سویی هم، دولت ترکیه برای 400 خانواده‌ی نیازمند نیز در شهر مزارشریف، مواد غذایی مساعدت نموده‌است.
شوکی سچکن آلپای؛ سرکنسول ترکیه مقیم بلخ می‌گوید، این کمک‌ها شامل ده قلم مواد خوراکی بوده که وزن آن 80 کیلو گرام برای هرخانواده در نظر گرفته شده‌است.
با این حال، داکتر محمد افضل حدید؛ رییس شورای ولایتی بلخ می‌گوید که نزدیک به 100 هزار خانواده‌ی نیازمند در این ولایت وجود داشته که برای نزدیک به 50 هزار آن، مساعدت صورت گرفته و متباقی آنان نیز نیاز جدی به کمک و همکاری دارند.
مسوولان محلی بلخ می‌گویند که کمک و مساعدت‌های حکومت برای خانواده‌های نیازمند و فقیر این ولایت ناچیز و اندک بوده و با آن هم نمی‌تواند تمام خانواده‌های فقیر را تحت پوشش قرار دهند.
از این‌رو، آنان از کشورهای کمک‌کننده و تاجران ملی می‌خواهند که خانواده‌های نیازمند این ولایت را مورد مساعدت قرار دهند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA