ads

اندرابی: طالبان در سال جاری 3 هزار و 800 حمله در افغانستان انجام داده‌اند

رهبری نیروهای امنیتی افغانستان می‌گویند که طالبان بر خلاف توافقات صلح با امریکا ضمن این‌که حملات خود را در برابر حکومت و مردم افغانستان در مقایسه به سال گذشته افزایش داده‌اند، روابط خود را با سایر گروه‌های تروریستی نیز گسترش داده‌اند.

نویسنده: Atash
29 ثور 1399
اندرابی: طالبان در سال جاری 3 هزار و 800 حمله در افغانستان انجام داده‌اند

مسعود اندرابی؛ سرپرست وزارت امور داخله در یک نشست مشترک خبری با سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی و لوی درستیز قوای مسلح به رسانه‌ها گفت که طالبان در طول سال جاری 3 هزار و 800 حمله تروریستی را در برابر حکومت و مردم افغانستان انجام داده‌اند که در مقایسه به سال گذشته افزایش حملات این گروه را نشان می‌دهد.
به گفته‌ی وی، طالبان ضمن روابط نزدیک با گروه‌های تروریستی، عملیات بهاری شان را به طور اعلان‌ناشده، تحت رهبری منظم در دوماه اخیر آغاز کرده‌اند.
در همین حال، سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی می‌گوید که براساس یافته‌های آنان، مدرسان مدارس پاکستانی نیز پس از بسته‌شدن این مدارس در پاکستان وارد جبهات طالبان شده و به تبلیغ ادامه می‌دهند.
احمد ضیا سراج؛ سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی می‌گوید، تصامیم طالبان نشان می‌دهد که آنان خواهان ادامه‌ی جنگ با حکومت و مردم افغانستان می‌باشند.
همچنان وزارت دفاع می‌گوید که براساس حکم رییس جمهور، نیروهای امنیتی از حالت تدافعی به حالت تهاجمی آمده‌است و تا دریافت حکم ثانی به حملات شان در برابر لانه‌های طالبان ادامه خواهند داد.
دگر جنرال بسم‌الله وزیری؛ لوی درستیز قوای مسلح کشور می‌گوید که پس از امضای توافق‌نامه‌ی صلح بین امریکا و طالبان، براساس حکم رییس جمهور جهت زمینه‌سازی برای آتش‌بس، نیروهای این وزارت به حالت تدافعی آمده بود، اما پس از تشدید عملیات تهاجمی طالبان، طبق دستور رییس جمهور، دوباره به حالت تهاجمی آمده‌اند.
گفتنی‌ست که هفته‌ی گذشته به دلیل حملات مرگبار گروه‌های تروریستی در مراسم فاتحه در ننگرهار و زایشگاه برچی در کابل، خونین‌ترین هفته در طول سال 1399 برای مردم افغانستان بوده‌است.
با آن‌که طالبان مسوولیت این حملات را نپذیرفتند، اما حکومت افغانستان طالبان را زمینه‌ساز فعالیت‌های تروریستی در کشور دانسته و رییس جهور غنی پس از این حملات، فرمان حملات تهاجمی را برای نیروهای افغان در برابراین گروه داده‌است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA