ads

اوضاع بازارها و رفت‌وآمد در شهر کابل، به گونه‌ی عادی خود برگشته‌است

هرچند مقام‌های وزارت صحت عامه بارها بر محدودیت گشت‌وگذار و مراعات آن از سوی مردم تاکید نموده، اما در چند روز اخیر دیده می‌شود که وضع محدودیت بر گشت‌وگذار، از سوی مردم نادیده گرفته شده و اوضاع بازارها و رفت‌وآمد در شهر کابل به گونه‌ی عادی خود برگشته‌است.

نویسنده: Atash
28 ثور 1399
اوضاع بازارها و رفت‌وآمد در شهر کابل، به گونه‌ی عادی خود برگشته‌است

در همین حال، مقام‌های وزارت داخله از عدم همکاری مردم انتقاد نموده و می‌گوید که مردم قیود گشت‌وگذار را نادیده گرفته و با پولیس هیچ‌گونه همکاری نمی‌کنند.
طارق آرین؛ سخنگوی وزارت امور داخله به کلید می‌گوید، محدودیت‌های گشت‌وگذار برطرف نشده‌است، اما مردم به این محدودیت‌ها توجه ندارند
وی می‌گوید، شهروندان کشور باید مسوولیت خویش را ادا نموده و به خاطر حفاظت از خود و سایر شهروندان در خانه‌های خود بمانند.
از سوی هم مقام‌های وزارت صحت عامه با نشر آمار تازه‌ی مبتلایان ویروس کرونا می‌گویند که در 24 ساعت گذشته 262 مورد جدید مثب ویروس کرونا در کشور ثبت شده است که با این حساب، شمار مجموعی مبتلایان ویروس کرونا در کشور به 6664 مورد رسیده‌است.
به گفته‌ی وحید مجروح؛ معین عرضه‌ی خدمات صحی وزارت صحت همچنان در 24 ساعت گذشته دو تن از بیماران ویروس کرونا در کشور جان باخته و 7 تن دیگر صحت‌یاب شده‌اند.
در کنار بی توجهی مردم به محدودیت های گشت و گذار وافزایش امار شمار مبتلایان ویروس کرونا در کشور دیده‌بان شفافیت افغانستان خواهان رسیده‌گی جدی دولت به نیازهای فوری مراکز صحی برای مبارزه با کرونا شده‌است.
براساس یافته‌های این نهاد، مراکز صحی دولتی افغانستان با چالش‌های عملیاتی، حفظ و مراقبت، مدیریتِ ضعیف کارمندان، و نظارت غیرموثر توسط وزارت صحت عامه روبه رو است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA