ads

غنی از کماندوها خواست تا شمشیرهای شان را از غلاف بیرون کنند

درحالیکه رئیس جمهور غنی، از کماندوهای افغان می‌خواهد تا شمشیرهای شان را از غلاف‌ها بیرون کنند؛ اما زلمی خلیلزاد تاکید می‌کند که افغان‌ها باید فرصت تاریخی صلح را دنبال نمایند.

نویسنده: Jamshid Mujadedi
26 ثور 1399
غنی از کماندوها خواست تا شمشیرهای شان را از غلاف بیرون کنند

رئیس جمهور غنی؛ در جریان بازدید از قول اردوی عملیات‌های خاص کماندو گفت، از این‌که مخالفان مسلح دولت، توان رویارویی با کماندوهای افغان را ندارند، بالای کودکان، زنان و مردم ملکی حمله می‌کنند.
غنی، با اشاره به حملات اخیر در کابل و ننگرهار می‌گوید، وقت آن است تا کماندوهای افغان، شمشیرهای خود را از غلاف بیرون کنند.
اما زلمی خلیلزاد؛ نماینده خاص وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان در تویترش نگاشته که بررسی‌های ایالات متحده نشان می‌دهد، حملات اخیر بر شفاخانه صد بستر برچی کابل و نماز جنازه در ولایت ننگرهار، از سوی شاخه خراسان گروه داعش راه‌اندازی شده است.
وی روی استفاده از فرصت تاریخی صلح تاکید نموده می‌افزاید، افغان‌ها باید در زمینه شکست تهدید داعش که مخالف توافقنامه صلح میان حکومت افغانستان و طالبان است؛ متحد شوند.
با این حال ، با افزایش خشونت‌ها از سوی طالبان و رو آوردن نیروهای افغان به حالت تهاجمی، نگرانی‌ها از اسیب رسیدن به پروسه صلح بیشتر شده است.
سید ناصر موسوی؛ تحلیلگر امور سیاسی می‌گوید، پروسه صلح افغانستان در موقیعت دشوار قرار دارد و اگر گام‌های دقیق برداشته نشود، این پروسه با خطر ناکامی مواجه خواهد شد.
از سوی هم شماری از آگاهان امور نظامی می‌گویند، امریکا با تغییر موقف نشان می دهد که از به هدف دستیابی به منافع خود، از گروه طالبان حمایت می کند .
عتیق الله امرخیل؛ نظامی پیشین کشور می‌گوید، پشت پرده پروسه صلح افغانستان، معامله‌های در جریان است.
سه شنبه گذشته، در نتیجه حمله مسلحانه بالای شفاخانه صدبستر کابل و حمله انتحاری در مراسم جنازه در ولایت ننگرهار، حدود 40 غیر نظامی به شمول زنان و کودکان جان باختند.
در حالیکه گروه طالبان دست داشتن در این حملات را رد می‌کند؛ اما حکومت افغانستان می‌گوید که این گروه زمینه را برای فعالیت دیگر گروه‌های تروریستی فراهم ساخته است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA