ads

پول‌های برای مبارزه با کرونا به دلیل فساد، برای ولایت‌ها عادلانه تقسیم نشده‌است

در حالی‌که شمار مبتلایان به ویروس کرونا از مرز 5 هزار گذشت، اکنون شماری از نماینده‌های مردم در ولسی جرگه از فساد در توزیع کمک‌ها و پول‌های اختصاص‌داده‌شده به ولایت‌ها برای مبارزه با کرونا انتقاد نموده می‌گویند که این کمک‌ها عادلانه نبوده و باید مسوولانه صورت بگیرد.

نویسنده: Atash
24 ثور 1399
پول‌های برای مبارزه با کرونا به دلیل فساد، برای ولایت‌ها عادلانه تقسیم نشده‌است

منورشاه بهادری؛ نماینده‌ی مردم هرات در ولسی جرگه می‌گوید، پول‌های زیادی برای مبارزه با کرونا کمک‌شده، اما به دلیل فساد، برای ولایت‌ها عادلانه تقسیم نشده‌است.
وی ازتعدیل بودجه برای مبارزه با کرونا انتقاد نموده می‌گوید که این کار خلاف قانون است.
به گفته‌ی وی: “کشورهای مختلف برای مبارزه با کرونا کمک کردند، اما برخورد مسوولانه در این بخش صورت نگرفته است و در توزیع پول و مواد غذایی فساد صورت گرفته است.”
درهمین حال، غلام فاروق نظری؛ یکی دیگر ازاعضای ولسی جرگه می‌گوید، کمیته مبارزه با کرونا در کارهای خود ناکام بوده و پول‌های زیادی حیف و میل کرده‌است.
به گفته‌ی وی:”عدم نظارت از کار های کمیته مبارزه با کرونا سبب شد که پول های اختصاص داده شده حیف و میل شوند و یا هم درست مصرف نشوند.”
اما وحید مجروح معین عرضه خدمات وزارت صحت عامه در نشست خبری این انتقادها را نمی‌پذیرد و می‌گوید که در هر ولایت کمیته‌هایی وجود دارد که در راس آن والی‌ها قرار داشته و کمیته‌ها پول‌های اختصاص‌داده‌شده را به گونه‌ی شفاف مصرف می‌کنند.
انتقادها از حیف‌ومیل‌شدن پول‌های کمک‌شده برای مبارزه با کرونا در حالی مطرح می‌شود که به اساس آمارهای تازه‌ی وزارت صحت عامه در 24 ساعت گذشته 259 رویداد مثبت ویروس کرونا در کشور ثبت شده که با این حساب، شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا به 5226 تن رسیده‌است که از این میان، 652 تن صحت‌یاب شده و 132 تن دیگر، جان باخته‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA