ads

درگیری در شفاخانه صدبستر دشت برچی کابل با کشته شدن سه مهاجم به پایان رسید

مسوولان در وزارت امور داخله می‌گویند که در نتیجه حمله گروهی بالای شفاخانه صد بستر دشت برچی، نزدیک به 30 تن به شمول زنان و نوزادان، کشته و زخمی شدند.

نویسنده: Jamshid Mujadedi
23 ثور 1399
درگیری در شفاخانه صدبستر دشت برچی کابل با کشته شدن سه مهاجم به پایان رسید

حوالی ساعت ده قبل از ظهر امروز سه‌شنبه، سه مهاجم مسلح وارد این شفاخانه در مربوطات حوزه سیزدهم امنیتی شهر کابل گردیده و پس از تیراندازی بالای مردم و کارمندان صحی، تا حوالی ساعت 2:30 بعد از ظهر، با نیروهای امنیتی به درگیری پرداختند.
طارق آرین؛ سخنگوی وزارت امور داخله می‌گوید که در این حمله گروهی، یک پولیس و 13 غیر نظامی به شمول دو نوزاد، جان باخته و 15 غیر نظامی دیگر به شمول زنان و کودکان، زخم برداشته‌اند.
این حمله، با کشته شدن هر سه مهاجم، به پایان رسید.
در همین حال، ارگ حمله بالای شفاخانه صد بستر دشت برچی را محکوم نموده و از جامعه جهانی نیز می‌خواهد تا این حمله را محکوم کند.
صدیق صدیقی؛ سخنگوی ریاست جمهوری می‌گوید که ادامه خشونت‌ها از سوی گروه‌های هراس‌افگن به خصوص در ماه رمضان، مردم را نگران ساخته است.
از سوی هم وحید مجروح؛ معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه، حمله بر شفاخانه صد بستر دشت برچی را محکوم نموده و از طرف‌های درگیر خواست تا مراکز و کارمندان صحی را هدف قرار ندهند.
با این حال، بر اساس گزارش‌ها، حوالی ساعت یازده قبل از ظهر امروز سه‌شنبه، یک حمله انتحاری در جریان مراسم جنازه یک قومندان پیشین نیروهای پولیس محلی، در ولایت ننگرهار به وقوع پیوست.
شاه‌محمود میاخیل، والی ننگرهار می‌گوید که در این رویداد، 24 تن جان باخته و نزدیک به 50 تن دیگر زخم برداشتند.
مسوولیت این حمله‌ها را کسی به عهده نگرفته و گروه طالبان دست داشتن در آنها را رد کرده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA