ads

از زمان شیوع کرونا تا کنون حدود 15 میلیون دالر به دسترس وزارت صحت عامه قرار گرفته است

مسوولان در وزارت صحت عامه می گویند که از آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون، دولت افغانستان حدود 15 میلیون دالر را در دسترس این وزارت قرار داده است.

نویسنده: Jamshid Mujadedi
23 ثور 1399
از زمان شیوع کرونا تا کنون حدود 15 میلیون دالر به دسترس وزارت صحت عامه قرار گرفته است

وحید الله مجروح؛ معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه، امروز سه‌شنبه در یک نشست خبری گفت که از این مقدار پول، 10 میلیون دالر به عنوان پول ذخیره و 2.4 میلیارد افغانی نیز از طریق ارگان های محل، به ولایات انتقال شده است.
به گفته وی، این پول‌ها علاوه بر بخش صحت، دردیگربخش‌ها نیز به مصرف رسیده است.
از سوی هم مجروح می‌گوید، 100 میلیون و 400 هزار دالراز طرف بانک جهانی کمک صورت گرفته که از آن در تطبیق برنامه‌های وزارت صحت عامه، به مصرف خواهد رسید.
معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه می‌افزاید که قرار است 50 میلیون یورو نیزاز سوی اتحادیه اروپا به این وزارت کمک شود.
در همین حال سخنگوی ریاست جمهوری می‌گوید که قرار است بانک انکشاف آسیایی، 40 میلیون دالر را به منظور حمایت از برنامه‌های دولت و مبارزه با ویروس کرونا، با حکومت افغانستان کمک کند.
صدیق صدیقی؛ در یک نشست خبری گفت می‌گوید، رئیس بانک انکشاف آسیایی، این مقدار پول را در دیدار با رئیس جمهور غنی؛ به افغانستان تعهد سپرد.
با این همه، فعالان مدنی معتقداند که پول‌های اختصاص یافته و کمک شده برای مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان، به گونه درست به مصرف نرسیده است.
احمد شاه ستانکزی؛ یک تن از فعالان مدنی به کلید می‌گوید، با توجه به شکایت‌های که از سوی مردم صورت می‌گیرد، این پول‌ها به گونه درست مصرف نشده است.
وی اما از نهادهای مدنی می خواهد تا به منظور عرضه خدمات به گونه درست، از روند مصرف پول در زمینه مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان، نظارت کنند.
پیش از این کمسیون شکایات مشرانو جرگه نیز ابراز نگرانی کرده بود که از روند مصرف پول‌های اختصاص‌یافته برای مبارزه با ویروس کرونا در کشور نظارت صورت نمی‌گیرد و در این روند، فساد وجود دارد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA