ads

برای شفاخانه کووید-19در ولایت بامیان وسائل و تجهیزات طبی خریداری شد

کمیته خریداری مبارزه با شیوع ویروس کرونا در ولایت بامیان، برای شفاخانه 20 بستر کووید-19 در این ولایت، وسائل و تجهیزات طبی را به ارزش بیش از پنج میلون افغانی، خریداری کرد.

نویسنده: اسحق اکرمی
11 ثور 1399
برای شفاخانه کووید-19در ولایت بامیان وسائل و تجهیزات طبی خریداری شد

محمد آصف مبلغ؛ مسوول این کمیته می‌گوید که ادویه، وسائل طبی و مواد ضد عفونی، با هزینه 5.6 میلیون افغانی، خریداری و به مسوولان شفاخانه 20 بستر کووید-19 در ولایت بامیان، تحویل داده شده است.
حکومت افغانستان، به هدف جلوگیری و مبارزه با شیوع ویروس کرونا، 30 میلون دالر را در اختیار اداره محلی بامیان قرار داده است.
فعالان مدنی این ولایت، تاکید می‌کنند که این پول باید به صورت شفاف، به مصرف برسد.
قربان‌علی نوید؛ فعال مدنی ولایت بامیان می‌گوید که بودجه اختصاص یافته برای مبارزه با ویروس کرونا در این ولایت، باید به صورت شفاف و تحت نظارت رسانه‌ها و فعالان جامعه مدنی به مصرف برسد.
با این حال مقام ولایت بامیان، می‌گوید که از مجموع 30 میلیون افغانی بودجه اختصاص یافته برای مبارزه با ویروس کرونا در این ولایت، بیش از 27 میلیون آن به مصرف رسیده است.
بر اساس منبع، این مقدار پول، برای آگاهی‌دهی برای مردم در مرکز و ولسوالی‌ها، خریداری تجهیزات و امکانات طبی، ایجاد شغل و کمک به خانواده‌های نیازمند، هزینه شده است.
این درحالیست که تا کنون 9 تن در ولایت بامیان، به ویروس کرونا مبتلا گردیده‌اند که شش تن آنان بهبود یافته و از شفاخانه مرخص شده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA