ads

اتحادیه اروپا خواستار پایان اختلاف‌های سیاسی میان غنی و عبدالله شد

باگذشت نزدیک به دوماه از برگزاری مراسم تحلیف از سوی محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله، هنوز هم اختلاف‌های سیاسی میان این دو داکتر، حل نشده است.

نوسنده: محمد فصیح متوکل
11 ثور 1399
اتحادیه اروپا خواستار پایان اختلاف‌های سیاسی میان غنی و عبدالله شد

اتحادیه اروپا هشدار می‌دهد که ادامه این اختلاف‌ها، آینده افغان‌ها را با خطر مواجه می‌سازد.
سفیر اتحادیه اروپا و سفیران کشورهای عضو این اتحادیه، از عبدالله عبدالله خواسته‌اند که هرچه زودتر اختلاف‌های سیاسی پس از انتخابات ریاست جمهوری را پایان دهد.
اتحادیه اروپا در یک خبرنامه گفته که این خواست، در یک گفتگوی مشترک تلفونی میان سفیر این اتحادیه و سفیران آلمان، فرانسه، اسپانیا، هالند، ناروی و جمهوری چک با عبدالله عبدالله، مطرح شده‌ است.
در همین حال اعلامیه هشدار می‌دهد که اگر اختلاف‌های سیاسی در افغانستان ادامه پیدا کند، بالای کمک‌های امنیتی و انکشافی اتحادیه اروپا برای این کشور، تاثیر منفی خواهد گذاشت.
با این حال، آگاهان امور به این بارورند که تنها راه حل برای پایان تنش‌های سیاسی کنونی، رفتن به سوی قانون اساسی است.
کبیررنجبر؛ آگاه امور سیاسی می‌گوید که مشکلات سیاسی کنونی، باید در چوکات قانون اساسی افغانستان حل گردد.
رنجبر افزود:” این مشکل راه حل قانونی دارد و اما این افراد به قانون اساسی احترام نمی‌گذارند جامعه جهانی نیز یک بخش از مشکلات است. آنان نیز به قانون اساسی افغانستان احترام نمی‌گذارند. وضعیت تحمیل شده، بنام مشارکت و حکومت همه شمول بالای افغان ها تحمیل می‌شود. اگر قوانین در نظر گرفته نشود؛ نتیجه آن پیچیده شدن وضعیت است.”
از سوی هم زبیر شفیقی؛ کارشناس سیاسی می‌گوید که دلیل اصلی تنش‌های سیاسی کنونی، پروسه انتخابات است و هر دو تیم در پیچیده شدن وضعیت نقش دارند.
وی گفت:” مشکل در هر دو طرف است، اصل بحران از پروسه انتخابات آغاز شد. منافع تیمی شان نسبت به منافع ملت ارجحیت دارد. باید منافع شخصی کنار گذاشته شود”.
عبدالله عبدالله در تویترش نگاشته که در گفتگوی تلفونی با سفیر اتحاده اروپا و سفیران کشورهای عضو این اتحادیه اطمینان داده که طرفدار رسیدن به یک راه حل معقول و قابل قبول برای مردم افغانستان در زودترین فرصت ممکن می‌باشد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA