ads

علمای بلخ: در ایام نماز های تراویح توصیه‌های صحی رعایت گردد

مسوولان ریاست حج و اوقاف و شمار علمای بلخ، به روز پنج‌شنبه، طی نشست خبری از باشنده‌گان این ولایت خواسته‌اند که در ایام نمازهای جماعت و تراویح، توصیه‌های سازمان صحت جهان را رعایت نموده و در نمازها شرکت کنند.

جواد نبی‌زاده
4 ثور 1399
علمای بلخ: در ایام نماز های تراویح توصیه‌های صحی رعایت گردد

آنان از خدمت‌گذاران مسجدها خواسته‌اند که مسجدها را قبل از واردشدن نماز‌گذاران دواپاشی نموده و از نمازگذاران خواسته‌اند که جای‌نمازهای شخصی با خود داشته، نکات صحی را رعایت نموده و در ایام نماز فاصله‌ها را رعایت کنند.
سید محمد حلیم؛ یکتن از علمای بلخ می‌گوید، با در نظر داشت نکات صحی، افراد می‌توانند در نمازهای تراویح شرکت کنند.
وی از افراد کهن‌سال خواسته است که نمازهای شان را در خانه بخوانند.
در همین حال، مولوی محمود دانشجو؛ رییس حج و اوقاف ولایت بلخ از تمام علما خواسته است که در ایام نماز ها به مردم توصیه نمایند که نکات صحی را رعایت نموده و در مکان‌های غیرضروری شرکت نکنند.
از سویی هم، محمد حیدر فیاض؛ از افراد خییر و غنی خواسته است که در ماه مبارک رمضان، دست بی‌نوایان و فقرا را گرفته و آنان را از گرسنه‌گی و فقر نجات دهند.
وی می‌افزاید، در رمضان امسال که همه در قرنطین‌اند و افراد زیادی در این کشور، غذایی کافی در خانه‌های شان نداشته و نیاز به مساعدت و همکاری دارند.
هرچند شماری، تجمعات نمازهای تراویح را در زیر یک سقف نگران‌کننده دانسته و می‌گویند، امکان گسترش ویروس کوید 19، در این تجمعات بیشتر از هرجایی دیگری وجود دارد.
آنان از علمای جید کشور می‌خواهند که در چنین شرایط از برگزاری نمازهای جماعت و تراویح خودداری نمایند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA