ads

تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی وجود اختلاف‌ها میان اعضای این تیم را رد می‌کند

تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی می‌گوید که هیچ گونه اختلاف جدی، میان اعضای این تیم به میان نیآمده است.

نویسنده: فرشته هاشمی
2 ثور 1399
تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی وجود اختلاف‌ها میان اعضای این تیم را رد می‌کند

هرچند شماری از رسانه ها به نقل از منابع نزدیک به تیم ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله، گزارش داده‌اند که در این تیم اختلاف‌های بوجود آمده و بیشتر آنان در بدل دریافت امتیاز، از موقف قبلی خود گذشته‌اند.
اما تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی، این گزارش‌ها را شایعه خوانده می‌گوید که هیچ گونه اختلاف جدی، میان اعضای این تیم به میان نیآمده است.
امید میثم، یکی از سخنگویان تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی به کلید می گوید، هرچند روی نهایی شدن طرح پیشنهادی عبدالله عبدالله، تفاوت دیدگاه میان اعضای این تیم وجود دارد، اما به زودی این تفاوت‌ دیدگاه‌ها از میان برداشته خواهد شد و یک طرح ملی و فراگیر را اماده خواهند کرد.
در همین حال شماری از آگاهان امور، اختلاف ها میان عبدالله عبدالله و محمد اشرف غنی را نگران کننده خوانده و می گویند که در شرایط کنونی، این اختلاف ها تاثیرات منفی روی زندگی مردم و وضعیت کشور گذاشته است .
کبیر رنجبر؛ آگاه امور سیاسی در صحبت با کلید، خواستار پایان هر چه زودتر اختلاف‌های سیاسی میان غنی و عبدالله شد تا به گفته وی، کشور بیش از این به طرف بحران کشانده نشود.
از سوی هم فرید سیلانی؛ یکی دیگر از تحلیگران امور سیاسی می گوید، هر چند ادامه این وضعیت نگران کننده است؛ اما مردم افغانستان خواهان تقسیم قدرت و حکومت دو سر نمی باشند.
با این همه، مردم می گویند که جنجال های کنونی در کشور، روی زندگی آنان، تاثیر منفی گذشته است.
آنان از عبدالله و غنی می‌خواهند تا به توافق برسند.
این درحالیست که در پی عدم توافق رئیس جمهور غنی و عبدالله عبدالله که خود را رئیس جمهور حکومت همه شمول اعلام کرده است؛ مایک پومپئو، وزیر امور خارجه امریکا برای میانجی‌گری به کابل سفر کرد.
اما این تلاش پومپئو نتیجه‌ای در پی نداشت و وی پس از برگشت به واشنگتن اعلام کرد که امریکا، یک میلیارد دالر از کمک‌های خود به افغانستان را کاهش می‌دهد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA