ads

شماری از شهروندان شهر مزارشریف از عدم همکاری بانک‌های قرضه در ایام قرنطین، شکایت دارند

شماری از شهروندان شهرمزارشریف، از عدم همکاری بانک‌های قرضه در ایام قرنطین و بسته‌بودن بازار، شکایت داشته و از مسوولان این بانک‌ها می‌خواهند که تا ختم دوره‌ی قرنطین با مقروضین همکاری نمایند.

نویسنده: Atash
1 ثور 1399
شماری از شهروندان شهر مزارشریف از عدم همکاری بانک‌های قرضه در ایام قرنطین، شکایت دارند

طی سال‌های اخیر، شماری از شهروندان شهر مزارشریف، برای رفع مشکلات اقتصادی و پیش‌برد امور کاری شان از بانک‌ها قرضه‌های کوچک دریافت نموده و ماهانه اقساط آن را با مفادش پرداخت می‌کنند.
در همین حال، شمار افرادی که از بانک‌های شهر مزارشریف، قرضه‌های کوچک دریافت نموده‌اند می‌گویند، با موجودیت وضع قرنطین هیچ‌گونه عواید نداشته و نمی‌توانند اقساط قرضه‌های شان را در بانک‌ها پرداخت کنند.
آنان از حکومت می‌خواهند که در این زمینه همکاری نموده و تا ختم ایام قرنطین به آنان مهلت دهند.
در همین حال، اعضای شورای ولایتی بلخ می‌گویند که برای رفع مشکلات این افراد، مکتوب را به دافغانستان بانک زون شمال فرستاده‌اند.
سیدعبدالله مسرور؛ معاون شورای ولایتی بلخ به کلید می‌گوید، در این مکتوب از دافغانستان بانک خواسته شده‌است که با مسوولان بانک‌های خصوصی صحبت نموده و با مقروضین همکاری نمایند.
با این حال، محمد اسرار پویا؛ مسوول دافغانستان بانک زون شمال می‌گوید، متوقف‌سازی روند دریافت قرضه‌های کوچک از توان این شعبه بلند بوده و نمی‌توانند در این زمینه کاری کنند.
وی می‌افزاید، این موضوع با دافغانستان بانک مرکزی شریک ساخته شده و منتظر هدایت از مرکزاند.
بیش از 10 بانک قرضه‌های کوچک و بزرگ در ولایت بلخ، فعالیت داشته و این بانک‌ها از 50 هزار افغانی تا 250 هزار افغانی به مردم قرض می‌دهند.
مقروضین مکلف‌اند اقساط را با 12 تا 20 فیصد مفاد، ماهانه پرداخت نمایند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA