ads

تا روز دوشنبه (1 ثور)، 5هزار کیت تشخیص بیماری کرونا در اختیار وزارت صحت قرار می‌گیرد

در حالی‌که بیماری کرونا در کشور در حال گسترش است، مسوولان وزارت صحت عامه می گویند که آنان به کمبود تجهیزات به ویژه مواد استخراج آر ان ای برای تشخیص بیماری کرونا مواجه‌اند.

نویسنده: Atash
31 حمل 1399
تا روز دوشنبه (1 ثور)، 5هزار کیت تشخیص بیماری کرونا در اختیار وزارت صحت قرار می‌گیرد
عکس: شکبه‌های اجتماعی

به گفته‌ی این مسوولان هرچند شدت بحران کرونا، تمام کشورهای جهان را به کمبود کیت های تشخیصیه و مواد استخراج آر ان ای مواجه ساخته، اما وزارت صحت عامه‌ی کشور، در تلاش است تا مواد مورد نیاز را برای مراکز تشخیصیه از بازارهای جهانی خریداری کند.
در همین حال، وحیدالله مایار؛ سخنگوی وزارت صحت عامه به روز یک‌شنبه در یک کنفرانس خبری گفت، قرار است سازمان صحی جهان، 5000 کیت تشخصیه برای آزمایش بیماری کرونا به افغانستان کمک کند.
به گفته‌ی وی، با آن‌که ین وزارت به کمبود مواد لابراتواری و کیت‌های تشخیصیه مواجه است، شماری از افراد زورمند، پرسونل صحی را وادار می‌کنند تا از آن‌ها نمونه بگیرند.
آقای ماریار در رابطه به نگهداری نمونه‌های اخذشده از سوی پرسونل صحی این وزارت گفت، آزمایشات افراد مشکوک به بیماری کرونا در کیت‌های مخصوص گرفته شده و در قسمت انتقال آن نیز تمام موارد صحی مدنظر گرفته می‌شود.
به گفته‌ی او، کیته‌های تشخیصیه دارای مواد محافظتی بوده که ویروس را تا مدت‌زمانی زنده‌ نگه‌می‌دارد.
با این حال، مسوولان شفاخانه‌ی افغان-جاپان که برای تداوی بیماران کرونا اختصاص یافته است نیز از کمبود تجهیزات و کیت‌های تشخیصیه شاکی‌اند.
رحمت‌الله وزیری؛ سرطبیب شفاخانه افغان-جاپان به کلید می‌گوید که آنان به کمبود مواد تشخیصیه مواجه‌اند و در صورت تشدید این بیماری، نیازمندی شان بیشتر از پیش خواهد شد.
این درحالی‌ست که پیش از این فیروزالدین فیروز؛ وزیر صحت عامه کشور نیز گفته بود که شماری از والیان، قوماندانان و زورمندان آزمایش کرونا را به عنوان مُد استفاده کرده و بالای کارمندان صحی فشاور می‌آورند تا از آنان نمونه‌گیری شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA