ads

از دو روز به این‌سو در بلخ، کیت‌های تشخیص بیماران کوید19، تمام شده‌است

مسوولان ریاست صحت عامه بلخ، به روز یکشنبه، طی نشست خبری می‌گویند، از دو روز به این‌سو، کیت‌های تشخیص بیماران ویروس کوید19 در این ولایت تمام شده‌است.

نویسنده: Atash
31 حمل 1399
از دو روز به این‌سو در بلخ، کیت‌های تشخیص بیماران کوید19، تمام شده‌است

این مسوولان می‌گویند، 88 نمونه‌ی بیماران ویروس کرونا، از ولایت‌های شمال و شمال‌الشرق کشور در دو روز اخیر بدون کیت‌های تشخیص در لابرارتوار شهر مزارشریف، باقی مانده‌است.
داکتر خلیل‌الله حکمتی؛ رییس صحت عامه بلخ می‌گوید، کمبود کیت‌های تشخیص ویروس کوید 19، از یک هفته به این‌سو در وزارت گزارش داده شده‌است، اما تا حال به این ولایت نرسیده‌است.
در همین حال، شماری از باشنده‌گان شهر مزارشریف، از وضعیت لابراتوار تشخیص ویروس کوید19 در این شهر، نگران‌اند.
آنان می‌گویند، با تمام چالش‌هایی‌که در این لابراتوار وجود دارد، تمام‌شدن کیت‌های تشخیص، یک فاجعه‌ی بزرگ است.
از سوی دیگر، یک لیست خریداری‌های ریاست صحت عامه بلخ، در صفحات اجتماعی دست به دست می‌شود که نشان می‌دهد، یک پایه چپرکت ساده برای بیماران کوید19، به قیمت 32 هزار افغانی، یک تخته دوشک 4500 افغانی، یک عدد بالش 800 افغانی، یک عدد ترموز چای‌خوری 5 هزار افغانی و یک پایه تلویزیون به قیمت 20 هزار افغانی خریداری شده‌است.
رییس صحت عامه بلخ، می‌پذیرد که این لیست واقعی بوده و قبل از این‌که رییس صحت عامه معرفی گردد، خریداری شده‌است.
مسوولان از ثبت 16 واقعه جدید مثبت ویروس کرونا در این ولایت خبرداده می‌گویند، با ثبت این واقعات، تعداد افراد مصاب به این ویروس در ولایت بلخ، به 42 تن رسیده که از این میان، 5 تن فوت شده و 2 تن دیگر بهبود یافته‌اند.
مسوولان صحت عامه بلخ به شهروندان این ولایت هشدار می‌دهند که ویروس کرونا در میان افراد به گردش درآمده، برای جلوگیری از گسترش آن در خانه بمانند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA