ads

انفجارهای پیهم در شهر مزارشریف، جان دو برادر خوردسال را گرفت

بامداد روز سه شنبه، دو انفجار پیهم در ناحیه نهم شهر مزارشریف، جان 2 کودک خوردسال را گرفته و 9تن دیگر را مجروح ساخته است.

نویسنده: Abdul Malik Atash
24 جدی 1398
انفجارهای پیهم در شهر مزارشریف، جان دو برادر خوردسال را گرفت

بامداد روز سه شنبه، دو انفجار پیهم در ناحیه نهم شهر مزارشریف، جان 2 کودک خوردسال را گرفته و 9تن دیگر را مجروح ساخته است.
گواهان رویداد می‌گویند، نخستین انفجار ساعت هشت صبح، به وقوع پیوسته و در آن دو کودک و شمار دیگر باشنده‌گان محل آُسیب دیده‌اند. لحظات پس از آن، انفجار دومی نیز در نزدیکی آن ساحه به وقوع پیوسته و بازهم خسارات و آسیب‌های زیادی برای باشنده‌گان محل وارد نموده است.
شاهدان این حادثه به کلید می‌گویند، این انفجارها به حدی قوی و نیرومند بوده که شیشه‌های ده‌ها منزل در نزدیکی آن حادثه فرو ریخته است.
در همین حال، پدر دو کودک جان‌باخته، با چشم‌های پر از اشک می‌گوید، دو فرزند 9 و 12 ساله‌اش، صبح زود به سوی مدرسه روان بوده که طعمه‌ی این انفجارها شده‌اند.
پدر این کودکان می‌افزاید، فرزندانش را با غریبی و ناداری بزرگ ساخته و با متقبل‌شدن تمام مشکلات زمینه‌ی تحصیل را برای آنان فراهم ساخته بود و در همین مسیر فرزندانش قربانی انفجارها گردیده است.
با این حال، عادل‌شاه عادل؛ سخنگوی پولیس بلخ می‌گوید، این انفجارها در مقابل منزل گل‌باز خان ناصری ولسوال ولسوالی بلخ به وقوع پیوسته و هدف اصلی این انفجارها ولسوال بوده است.
او می‌گوید، در این رویداد به گل‌باز خان کدام آسیب نرسیده و تنها یک سرباز وی جراحت سطحی برداشته است.
از سویی هم، نورمحمد فیض؛ سر طبیب شفاخانه‌ی ملکی شهر مزارشریف، از انتقال 2 کشته و 9 زخمی در این شفاخانه خبر می‌دهد.
او می‌گوید، بیشتر این زخمی‌ها کودکان بوده و وضع صحی دو تن آنان وخیم گزارش شده است.
یک روز پیش از این انفجارها، مسوولان محلی بلخ، از دستگیری یک طراح حملات انفجاری و انتحاری خبر داده بود و به گفته‌ی آنان با دستگیری این فرد از سه حمله‌ی انفجاری در شهر مزارشریف، جلوگیری گردیده است.
در 40 روز پسین، این سومین انفجار است که در شهر مزارشریف به وقوع پیوسته و جان ده‌ها فرد ملکی را گرفته و یاهم مجروح ساخته است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA