ads

با عوامل ترس مبارزه‌ کنید

با داشتن اعتماد به نفس بالا می‌توان در موقعیت‌های مختلف زندگی، خصوصاً در ایام آموزش، نتیجه مثبت از فعالیت‎های خود به دست آورد.

نویسنده: asir
27 اسد 1397
با عوامل ترس مبارزه‌ کنید

با داشتن اعتماد به نفس بالا می‌توان در موقعیت‌های مختلف زندگی، خصوصاً در ایام آموزش، نتیجه مثبت از فعالیت‎های خود به دست آورد. افراد با‌ داشتن‌ اعتماد به نفس بلند، پله‌های ترقی را سریع‌تر طی می‌کنند. جهان‌آرا مومند، محصل ممتاز طب معالجوی پوهنتون مورا، در جمع افرادی قرار دارد که با داشتن اعتماد به نفس بلند موفق شده است به عنوان محصل ممتاز و شایسته در میان هم‎قطاران خود تبارز کند. در این مطلب شما را به مطالعه مصاحبه ما با این محصل موفق دعوت می‎کنیم.

مرسل: چند سال است که شما به حیث محصل ممتاز در رشته طب معالجوی شناخته شده‎اید و همچنان در مورد راز موفقیت تان بگوئید؟

جهان‌آرا مومند: مدت سه سمستر است که به حیث محصل ممتاز شناخته شده‎ام. یگانه دلیلی که مرا در کنار هم‎قطاران دوره تحصیلی‎ام ممتاز ساخته است، داشتن اعتماد بلند نسبت به خودم می‌باشد.

مرسل: چه ویژگی‌هایی شما را با دیگر محصلان هم دوره تان متمایز ساخته است؟

جهان‌آرا مومند: من در هر ساعت درسی این دو مفکوره را که “استاد تنها برای من این مضمون یا آن مضمون را تدریس می‎کند” و “هیچ کسی توان جذب و هضم این مضمون را به اندازه من ندارد” در ذهن خود خلق می‎کنم و وارد صنف می‎شوم. باید گفت که در ختم ساعت درسی موضوع را یک به یک برای هم‎صنفان خود تشریح می‎کنم و حتی در روزهای امتحان هم بدون کدام آمادگی وارد امتحان می‎شوم و نتیجه مثبت به دست می‎آورم.

مرسل: چقدرعلاقمند مطالعه هستید و در کدام اوقات مطالعه می‎کنید؟

جهان‌آرا مومند: مطالعه را بسیار دوست دارم، خصوصاً در مورد دنیای طبابت مدرن. به باور من، زمانی که یک محصل در مورد رشته تحصیلی خود مطالعه داشته باشد می‌تواند از وقت کم، استفاده بیشتر کند. من به طور خاص اوایل صبح‎ و از طرف شب قبل از رفتن به بستر خواب نیم ساعت خود را صرف مطالعه می‎کنم.

مرسل: به عنوان یک محصل، وضعیت تحصیلی را در پوهتنون‎های خصوص چگونه می‎بینید؟

جهان‌آرا مومند: به باور من، پوهنتون‎های خصوصی نسبتاً مجهزتر از پوهنتون‎های دولتی هستند. در این پوهنتون‎ها تمام تجهیزات مورد نیاز محصلان موجود است؛ به شمول کمپیوتر، انترنت، کتاب‎خانه، لابراتوار، صنوف درسی معیاری و فضای آرام. محصلان در فضای آرام و راحت با تمام امکانات مورد نیاز می‎توانند به تحصیل خویش ادامه دهند که این همه به نحوی در پوهنتون‎های دولتی کمیاب است.

مرسل: شما به عنوان یک محصل ممتاز که زیادتر اوقات خود را برای جمع‎آوری کتاب سپری کرده‎اید، در افغانستان دسترسی محصلان به کتاب و مواد درسی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

جهان‌آرا مومند: در قدم نخست مواردی که بتواند محصلان را از تحقیقات و کشفیات جدید طبی آگاه بسازد وجود ندارد و کتاب‎های رشته طب که در خود کشور به زبان دری و پشتو به چاپ رسیده باشد، خیلی کم است. از سوی دیگر، قیمت کتاب‎ها خیلی زیاد است که محصلان توان خرید آن‎ها را ندارند و مجلات علمی و تحقیقی که تحقیقات جدید جهان و دانشمندان را بازتاب بدهند، نیز کم است.

مرسل: مشکلات جدی محصلان دیپارتمنت طب در پوهنتون مورا چه است؟

جهان‌آرا مومند: خوشبختانه در پوهنتونی که من در آن مصروف تحصیل هستم، با کدام مشکل جدی تا هنوز سر نخورده‎ام. در این پوهنتون، استادان مجرب و ورزیده مصروف تدریس هستند و با محصلان ‌رویه نیک دارند و با آن‎ها همکاری می‎کنند و به نظریات شاگردان ارزش قایل اند.

مرسل: پیام تان برای سایر دختران محصل چیست؟

جهان‌آرا مومند: به عنوان آخرین پیام برای دختران جوان می‎خواهم بگویم که هیچ‎گاه از آنچه هراس دارید فرار نکنید؛ بلکه در عوض بالای بلند بردن اعتماد به نفس خود کار و با عوامل ترس‎ مبارزه کنید.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA