ads

یک مسوول حکومتی در ولایت غور، یک دختر 16 ساله را رشوه گرفته است

یک مسوول حکومتی در ولسوالی لعل وسرجنگل ولایت غور با استفاده از صلاحیت های وظیفوی اش یک دختر را به عنوان رشوه به عقد نکاح اش در آورده است.
فعالان نهادهای مدنی ولایت غور می گویند: آمر اجرائیه ولسوالی لعل و سرجنگل این ولایت، یک دختر دانش آموز صنف یازدهم مکتب را بخاطر حل دعوای حقوقی پدر اش رشوه گرفته است.

نویسنده: zekria
14 قوس 1395
یک مسوول حکومتی در ولایت  غور، یک دختر 16 ساله  را رشوه گرفته است

یک مسوول حکومتی در ولسوالی لعل وسرجنگل ولایت غور با استفاده از صلاحیت های وظیفوی اش  یک دختر را به عنوان رشوه به عقد نکاح اش در آورده است.
فعالان نهادهای مدنی ولایت غور می گویند: آمر اجرائیه ولسوالی لعل و سرجنگل این ولایت، یک دختر دانش آموز صنف یازدهم مکتب را بخاطر حل دعوای حقوقی پدر اش رشوه گرفته است.
حیدر خیرخواه ،مسوول دفترجامعه مدنی درولسوالی لعل وسرجنگل ولایت غور به کلید می گوید:”  شخصی بنام محمد ظاهر قاسمی، آمر اجرائیه ولسوالی لعل و سرجنگل ولایت غور، بخاطر همکاری و حل مشکل یک شخص بنام غلام علی که دعوای زمین دارد، دخترش را رشوه گرفته و به عقد نکاح اش در آورده است.”
خیرخواه، می افزاید:”آمر اجرائیه این ولسوالی به  این مرد  گفته است که، اگر دختر اش را به عقد نکاح او در اورد به مشکل اش  توجه خواهد کرد و از حکومت نیز خواهد خواست که به دعوایش  رسیدگی جدی کند.”
به گفته خیرخواه، فعالان نهادهای مدنی با شکایت و حرکت های مدنی شان، مانع ازدواج آمر اجرائیه ولسوالی لعل و سرجنگل ولایت غور با این دختر 16 ساله شدند.
خواستیم که دراین مورد دیدگاه آمر اجرائیه ولسوالی لعل و سرجنگل این ولایت را با خود داشته باشیم، اما با تماس های مکرر موفق به انجام مصاحبه  با او نشدیم.
اما، عبدالحی خطیبی سخنگوی والی ولایت غور، به کلید، ادعای جامعه مدنی را رد می کند ومی گوید که مقام ها  و نیروهای کشفی ولسوالی لعل و سرجنگل ولایت غور، این اتهامات را تائید نمی کنند.
ولایت غور یکی از مناطق مرکزی و دور افتاده ای کشور است که سالانه ده ها زن در این ولایت از سوی زورمندان، مخالفان مسلح دولت و مسئولان حکومتی، مورد خشونت های مختلف قرار می گیرند.
این اولین بار نیست که یک دانش آموز مکتب از سوی مسوولان دولتی به رشوه گرفته می شود؛ بلکه دو سال  پیش نیز در ولایت دایکندی، آمر حقوق ریاست عدلیه این ولایت، در بدل رسیدگی به  یک دعوای حقوقی،  دختر 14 سالۀ  یک زن را  رشوه گرفته بود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA