ads

صلاح الدین ربانی با جواد ظریف دیدار کرد

وزارت خارجه افغانستان، اعلام کرد که ایران در سیاست خارجی حکومت وحدت ملی، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و در سطح رهبری این حکومت برای گسترش همکاری‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی میان کابل و تهران و گفتگو پیرامون تمام مسایل مطرح در روابط دو جانبه، اراده جدی سیاسی وجود دارد

نویسنده: zekria
9 سنبله 1395
صلاح الدین ربانی با جواد ظریف دیدار کرد

وزارت خارجه افغانستان، اعلام کرد که ایران در سیاست خارجی حکومت وحدت ملی، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و در سطح رهبری این حکومت برای گسترش همکاری‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی میان کابل و تهران و گفتگو پیرامون تمام مسایل مطرح در روابط دو جانبه، اراده جدی سیاسی وجود دارد.
در خبرنامه‌ای که از سوی این وزارت، در کابل به رسانه‌ها فرستاده شد، آمده است که، این موضوع را صلاح الدین ربانی، وزیر خارجه کشور، در دیدار با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی‌اش در تهران مطرح کرده است.
خبرنامه، می‌افزاید: ربانی در این دیدار تاکید کرده که یگانه راه موفقیت در مبارزه با تمام  گروه‌های تروریستی در سطح منطقه، دست‌یابی کشورهای منطقه به یک استراتیژی مشترک در این بخش است و به همین دلیل افغانستان بر ضرورت همکاری‌های امنیتی و سیاسی با ایران تأکید دارد.
در خبرنامه هم‌چنان آمده است که، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، گفته که کشور اش حامی استقرار امنیت و ثبات در افغانستان بوده و خواهان ادامه گفتگوها در زمینه همکاری‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی میان دو کشور می‌باشد.
در این دیدار، پیرامون مسایل تجاری و ترانزیتی میان دو کشور، از جمله خط آهن خواف- هرات و هم‌چنان مشکلات شهروندان مهاجر و محصلان افغانستان در ایران، گفتگوها صورت گرفته و هر دو طرف بر همکاری در جهت کاهش مشکلات در این بخش‌ها، تأکید کرده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA