ads

توهین و تحقیر خبرنگار کلید و لت وکوب خبرنگاران در بامیان نگران کننده است

اتحادیۀ ملی ژورنالیستان افغانستان، از توهین و تحقیر خبرنگار کلید توسط محافظان رییس جمهور در کابل و لت و کوب خبرنگاران از سوی نیروهای امنیتی در ولایت بامیان به شدت اظهار نگرانی کرده، خواهان شناسایی و بازداشت عاملان این رویداد شده است

نویسنده: zekria
9 سنبله 1395
توهین و تحقیر خبرنگار کلید و لت وکوب خبرنگاران در بامیان نگران کننده است

اتحادیۀ ملی ژورنالیستان افغانستان، از توهین و تحقیر خبرنگار کلید توسط محافظان رییس جمهور در کابل و لت و کوب خبرنگاران از سوی نیروهای امنیتی در ولایت بامیان به شدت اظهار نگرانی کرده، خواهان شناسایی و بازداشت عاملان این رویداد شده است.
در خبرنامه‌ای که امروز از سوی این اتحادیه به کلید فرستاده شد، آمده است که، دست‌کم سه خبرنگار رسانه‌های محلی و سرتاسری دیروز در جریان سفر رییس جمهور اشرف غنی، از سوی نیروهای امنیتی در ولایت بامیان لت و کوب شده‌اند که این موضوع یک‌بار دیگر مشکل خشونت با خبرنگاران را برجسته ساخته است.
در خبرنامه گفته شده، آنان خواهان پیگری توهین و تحقیر مسعود انصار، خبرنگار کلید می‌باشند که هفته گذشته از سوی محافظان رییس جمهور در کابل صورت گرفت.
به گفته‌ای منبع، خشونت‌های اخیر نشان می‌دهد که حکومت در حرف، شعار جلوگیری از خشونت علیه خبرنگاران و تامین مصوونیت آن‌ها را بالا می‌کند؛ اما در عمل، میزان خشونت‌ها رو به افزایش است.
اما کاخ ریاست جمهوری، هر نوع بد رفتاری نیروهای امنیتی با خبرنگاران در ولایت بامیان را رد می‌کند و حکومت وحدت ملی را متعهد به حمایت از آزادی بیان و خبرنگاران می‌داند.
از سوی هم، در جریان هفته گذشته هارون چخانسوری، سخنگوی رییس جمهور، گفته بود که موضوع توهین و تحقیر خبرنگار کلید را بررسی خواهند کرد؛ اما تاکنون هیچ اقدام در این مورد صورت نگرفته است.
این در حالیست که براساس آمار ارایه شده از سوی اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان، از آغاز سال تا کنون، بیش از 60 مورد خشونت علیه خبرنگاران ثبت شده است که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، نزدیک به 20 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA