ads

ایجاد کارگاه آموزشی برای زنان در بلخ

بیش از یک هزار زن در ولایت بلخ در یک کارگاه آموزشی از سهولت های  آموزشی و فراگیری صنایع دستی بهرمند شدند. خانم حمیرا  سلطانی مسوول “دفتر زردوزی” برای زنان افغانستان  درولایت بلخ از ایجاد کارگاه آموزشی برای زنان در بخشهای  فراگیری آموزش دست دوزی خیاطی و صنایع  دستی سخن میزند.  

نویسنده: The Killid Group
20 سرطان 1392
ایجاد  کارگاه آموزشی برای زنان در بلخ

بیش از یک هزار زن در ولایت بلخ در یک کارگاه آموزشی از سهولت های  آموزش و فراگیری صنایع دستی بهرمند شدند.

 

خانم حمیرا  سلطانی مسوول “دفتر زردوزی” برای زنان افغانستان  درولایت بلخ از ایجاد کارگاه آموزشی برای زنان در بخشهای  فراگیری آموزش دست دوزی خیاطی و صنایع  دستی سخن میزند.

وی، تاکید میدارد  که هم اکنون بیش از هزار زن بگونه مستقم و غیرمستقیم در این کارگاه مشغول آموزش هستند و از سوی این دفتر برای آن ها زمینه های کاری نیز مهیا میگردد.

به گفته خانم سلطانی مراجعه و علاقمندی زنان به این کارگاه روز افزون بوده و زنان با علاقمندی خاصی برای کسب آموزش صنایع دستی  به  این مرکز مراجعه می کنند و برای آن عده از زنانی که می خواهند در خانه های شان کار و فعالیت کنند نیز زمینه های مختلف کاری از سوی این دفتر ایجاد می گردد .

در همین حال، خانم مریم نورزی، مسوول بازاریابی این دفتر از نبود بازار برای فروشات و عدم سرمایه گزاری برای بازار یابی  دست آوردهای زنان در این ولایت شاکی است.

وی، می گوید با آنکه تلاش های زیاد برای ایجاد بازار برای فروش دست دوزی های زنان صورت می گرد اما چالش بزرگ برای آنها نبود بازار است.

گفتنی است که هم اکنون تنها یک بازار زیر نام” مارکیت رابعه بلخی” برای فروش  صنایع دستی زنان در بلخ وجود دارد که آن هم بار کود مواجه است و زنان تجارت پیشه همواره از نبود بازار مناسب  برا فروش محصولات شان شکایت داشته اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA