ads

جوانان بلخ کتابخانه مجهز می‌خواهند

جوانان و محصلین در ولایت بلخ می‌گویند، نبود کتب جدید و عدم دسترسی به کتاب‌های الکترونیکی در کتابخانه‌های دولتی و شخصی از مشکلات عمده آنها است.

نویسنده: The Killid Group
6 جوزا 1392
جوانان بلخ کتابخانه مجهز می‌خواهند

جوانان و محصلین در ولایت بلخ می‌گویند، نبود کتب جدید و عدم دسترسی به کتاب‌های الکترونیکی در کتابخانه‌های دولتی و شخصی از مشکلات عمده آنها است.

آنها می‌گویند، زمانی که در مکاتب و پوهنتون‌ها برایشان غرض تحقیق موضوع و تهیه سمینار‌ها وظایف داده می‌شود، نمی‌توانند معلومات و مواد لازم را از کتابخانه‌ها به دست آورند.

این جوانان خواهان توجه جدی مقامات مسوول حکومتی در حل مشکلات شان مبنی بر نبود کتابخانه‌های معیاری می‌باشند.

“مشکل کتابخانه در سطح ولایت بلخ وجود دارد چون کتابخانه‌های الکترونیکی و کتاب‌های جدید در کتابخانه‌ها موجود نیست و ما با مشکل روبه رو می‌شویم، کتابخانه‌ها زیاد محدود است، بسیار کم است.”

جوانان ولایت بلخ می‌گویند، در چند سال اخیر چندین کتابخانه در ادارات دولتی و از جانب نهادهای خصوصی و کمک کننده ساخته شده است، اما توجه جدی به حل مشکلات روزمره آنها نشده است.

مسوولان ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ با آنکه می‌پذیرند در این ولایت کتابخانه‌های مجهز وجود ندارد اما می‌گویند، فرهنگ کتاب خوانی بیشتر از گذشته ترویج یافته است.

صالح محمد خلیق رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ می‌گوید، در چند سال اخیر ده‌ها کتابخانه خصوصی و دولتی به کمک نهاد‌های خارجی ساخته شده است اما ضرورت‌های جامعه کنونی را مرفوع ساخته نتوانسته است.

وی می‌گوید، داشتن کتابخانه مجهز به سرمایه گذاف نیاز دارد و به همین اساس نهاد‌های خصوصی هم نتوانسته اند تا کتابخانه معیاری را ایجاد نمایند.

“ما کتابخانه معیاری نداریم ما کتابخانه ای که به سطح کشور‌های همسایه ما باشد هم نداریم، اگر ما داریم یک سالون کتابخانه داریم و برای چاپ اوراق ضرروی ماشین چاپ نداریم یعنی کتابخانه‌های ما معیاری نیست و در آن کتاب‌های الکترونیکی موجود نیست و کتابخانه‌های ما از این نگاه هم ناقص است.”

رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ می‌گوید، آنها کارهای لازم را برای ترویج کتاب انجام داده و نمایشگاه‌های کتاب را در مواقع مختلف راه اندازی نموده اند.

در ولایت بلخ اکنون ده ها کتابخانه کوچک و بزرگ دولتی و نهاد‌های خصوصی وجود دارد اما صرف یک کتابخانه که به کمک سفارت ایالات متحده امریکا در مزارشریف ساخته است مجهز با انترنت و دسترسی به کتاب‌های الکترونیکی در آن مهیا است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA