ads

تا سال 2020 افغانستان از تولید غله خودکفا خواهد شد

همزمان با روز جهانی مزرعه، مسئولان وزارت زراعت و آبیاری کشور وعده داده اند که تولیدات غله از 5 میلیون تن به 9 میلیون تن افزایش پیدا خواهد کرد.   آنان میگویند با تناسب جمعیت، افغانستان نیاز به 9 میلیون تن غله دارد که بنابر عدم تولید کافی در حال حاضرتنها 5 میلیون تن به دست می آید.  

نویسنده: The Killid Group
24 ثور 1392
تا سال 2020 افغانستان از تولید غله خودکفا خواهد شد

همزمان با روز جهانی مزرعه، مسئولان وزارت زراعت و آبیاری کشور وعده داده اند که تولیدات غله از 5 میلیون تن به 9 میلیون تن افزایش پیدا خواهد کرد.

آنان میگویند با تناسب جمعیت، افغانستان نیاز به 9 میلیون تن غله دارد که بنابر عدم تولید کافی در حال حاضرتنها 5 میلیون تن به دست می آید.

گفته شده با برنامه های خاص این وزارت مشکلات غذایی کشور، تا سال 2020 برطرف خواهد شد.

عبدالغنی غوریانی معین امور کشاورزی وزارت زراعت در سفر خود به ولایت هرات صبح امروز گفت: در حال حاضر در افغانستان سالانه 5 میلیون تن غله از جمله، گندم، جو و برنج تولید میشود که این پاسخگوی نیازمندی های مردم نمیباشد.

او میگوید وزارت زراعت برنامه های جدی روی دست دارد تا سال 2020 افغانستان در بخش غذا و تولید غله خودکفا شده و این تولیدات به مرز 9 میلیون برسد.

وی بیان میدارد با این همه کشاورزی و دامداری افغانستان نسبت به سالهای گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده که از آن جمله میتوان به افزایش تولیدات تخم بذری از 7 هزار تن به 50 هزار و ایجاد بیش از 12 هزار باغ میوه اشاره داشت.

آقای غوریانی همچنان بیان میدارد که پلان مشخص و دقیقی از سوی وزارت زراعت اتخاذ شده تا در بخش جذب بازار فروش برای محصولات زراعتی فعالیتهای مثمری صورت گیرد.

از سویی دیگر داوود صبا والی هرات میگوید ولایت هرات در زمینه ی زراعت رشد چشمگیری را داشته و این ولایت میتواند تا در بخش کشاورزی الگوی مناسبی برای دیگر ولایات باشد.

او میگوید از تولیدات موفق زراعتی هرات میتوان از برداشت زعفران و انگور هرات یاد کرد.

این گفته ها در حالی است که کشاورزان ولایت هرات همواره از بی توجهی و کمکاری دولت در زمینه ی فعالیتهایشان انتقاد میکنند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA