ads

معرفی شدن روزنامه آرمان ملی به سارنوالی

مسؤولان روزنامۀ آرمان ملی می گویند که کمیسیون رسیده گی به شکایات و تخطی های رسانه یی، این روزنامه را به سارنوالی معرفی کرده است. گفته شده است، دلیل معرفی آرمان ملی به سارنوالی، نشر یک خبر است که چند ماه قبل در این روزنامه انتشار یافته و در آن گفته شده بود که یکی از متهمان به هراس افنگی و همکاری با تروریستان، به ضمانت از زندانی در ولایت بدخشان رها شده است.

نویسنده: The Killid Group
6 حوت 1391
معرفی شدن روزنامه آرمان ملی به سارنوالی

مسؤولان روزنامۀ آرمان ملی می گویند که کمیسیون رسیده گی به شکایات و تخطی های رسانه یی، این روزنامه را به سارنوالی معرفی کرده است.

گفته شده است، دلیل معرفی آرمان ملی به سارنوالی، نشر یک خبر است که چند ماه قبل در این روزنامه انتشار یافته و در آن گفته شده بود که یکی از متهمان به هراس افنگی و همکاری با تروریستان، به ضمانت از زندانی در ولایت بدخشان رها شده است.

مسؤولان آرمان ملی می گویند که کمیسیون رسیده گی به شکایات و تخطی های رسانه یی، بدون این که از آنان در این مورد معلومات خواسته یا نمایندۀ آرمان ملی را در نشست کمیسیون دعوت کنند،نامه ای به دادستانی فرستاده و تقاضای پیگرد قانونی این روزنامه را به دلیل نشر این خبر کرده است.

یکی از سارنوالی های ریاست تحقیق جرایم لوی سارنوالی نیز، مواصلت این دوسیه به آن نهاد را تایید می کند.

نهاد های مدافع آزادی بیان و رسانه ها، این اقدام کمیسیون رسیده گی به شکایات و تخطی های رسانه یی و حتا وجود این کمیسیون را غیر قانونی می دانند.

محمد فهیم دشتی رییس اجرایی اتحادیۀ ملی ژورنالیستان افغانستان می گوید: ” این که وجود کمیسیون رسیده گی به شکایات و تخطی های رسانه یی بر مبنای قانون رسانه های همه گانی غیر قانونی است،واضحتر از آن است که در مورد آن تبصره شود.”

به گفتۀ دشتی این کمیسیون غیر قانون حتا بر اساس معیار هایی که باید خود بر مبنای آن فعالیت می کند، نیزعمل نمی کند. وی می افزاید: “حتی اگر بپذیریم که این کمیسیون صلاحیت رسیده گی به چنین قضایایی را دارد، باید نخست هر دو طرف(مدعی و مدعی علیه) را دعوت کرده، نظریات هر دو طرف را بشنود و بعد از آن تصمیم بگیرد.”

اتحادیۀ ملی ژورنالیستان افغانستان در واکنش به این خبر با نشر بیانیه ای این برخورد با روزنامۀ آرمان ملی را به شدت تقبیح کرده است.

در بیانیه ی این اتحادیه آمده است:” ما همچنان به این باور استیم که این گونه اقدامات غیر قانونی و عجولانه جداً بر کار رسانه یی در کشور اثر گذاری منفی خواهد داشت.”

اتحادیۀ ملی ژورنالیستان افغانستان همچنین از دیگر نهاد های حامی و مدافع آزادی بیان و رسانه ها به ویژه “فدراسیون ژورنالیستان افغانستان” خواسته است تا با سرعت و جدیت، دست به کار شده و بر وزیر اطلاعات و فرهنگ فشار وارد کنند تا کمیسیون رسیده گی به شکایات و تخطی های رسانه یی را منحل نموده و به جای آن کمیسیون رسانه های همه گانی که در قانون نافذ رسانه های همه گانی پیشبینی شده است را در زود ترین فرصت ممکن ایجاد کند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA