ads

شکایت مردم مندول نورستان از بی توجهی دولت

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:”Table Normal”; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:””; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:”Calibri”,”sans-serif”; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:”Times New Roman”; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;} باشندگان ولسوالی مندول ولایت نورستان از عدم دسترسی ، به مراکز صحی ، مکاتب ، برق و سرک شکایت نموده می گویند در ده سال گذشته از سوی دولت به این مشکلات رسیدگی نشده است.

نویسنده: The Killid Group
27 ثور 1391
شکایت مردم مندول نورستان از بی توجهی دولت

باشندگان ولسوالی مندول ولایت نورستان از عدم دسترسی ، به مراکز صحی ، مکاتب ، برق و سرک شکایت نموده می گویند در ده سال گذشته از سوی دولت به این مشکلات رسیدگی نشده است.

شماری از باشندگان ولسوالی مندول که به هدف مطرح نمودن مشکلات شان با مقامهای حکومت مرکزی به کابل آمده اند می گویند حتی ریس جمهور کرزی نیز به خواست آنان توجه نکرده است.

از سویی هم این باشندگان مدعی هستند که در ده سال گذشته تمامی ادارات ولسوالی مندول غیر فعال بوده و اکنون نیزبه شمول ولسوال، مسولین این ولسوالی به وظایف شان حاضر نیستند.

به گفته باشندگان ولسوالی مندول تمامی سهمیه این ولسوالی از ده سال بدین سو لادرک بوده و والی این ولایت به مردم مندول گفته است که مربوط نورستان نمی باشند .

شماری از باشندگان این ولسوالی هشدار می دهند؛ در صورتی که دولت مرکزی و مقامات محلی به مشکلات شان رسیدگی نکنند از حمایت دولت دست می کشیند وبا پاکستان ملحق خواهند شد.

در همین حال داکتر پروین نورستانی نماینده مردم نورستان در پالمان می گوید، مقامات این ولایت بودجه ولسوالی مندول را در ده سال گذشته حیف و میل کرده اند.

از سوی دیگر، مسولان محلی ولایت نورستان نیز ضمن تائید مشکلات باشندگان ولسوالی مندول این ولایت می گویند، به منظور ارائه خدمات اجتماعی به باشندگان این ولسوالی تلاشهایی از سوی رهبری ولایت نورستان جریان دارد.

محمد زرین سخنگوی والی نورستان دریک تماس تیلفونی به رادیو کلید گفت، صعب العبور بودن راه های مواصلاتی و هم چنان طولانی بودن زمستان ازجمله عمده ترین عواملی است که پروژه های بازسازی در این ولسوالی به کندی تطبیق گردد.

اما سید انتظار خادم سخنگوی اداره مستقل ارگان های محلی ادعای باشندگان ولسوالی مندول را دررابطه به عدم حضور مسولین ولسوالی مندول در وظایف شان رد می کند.

وی می گوید، با آنکه مشکلات زیادی بر سر راه بازسازی ولایت نورستان وجود داشته اما پروژه های مهم توسعه ای را در ولسوالی مندول تطبیق شده است.

برای گرفتن نظر والی نورستان در مورد شکایت مردم ولسوالی مندول آن ولایت، گزارشگر کلید تلاش کرده اما موفق نشده است.

ولایت نورستان که مرز مشترک با پاکستان دارد شاهد ناآرامی های زیاد بوده که به گفته مقامات محلی در برخی موارد ناامنی ها باعث مختل شدن روند بازسازی در نورستان شده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA