ads

افزایش تهدیدات علیه معارف

مسئولان وزارت معارف می گویند تهدیدات علیه معارف به شکل تاکتیکی و شیوه های جدید رو به افزایش است. امان الله ایمان سخنگوی وزارت معارف در مصاحبه با کلید، تهدیدات به

نویسنده: The Killid Group
24 ثور 1391
افزایش تهدیدات علیه معارف

مسئولان وزارت معارف می گویند تهدیدات علیه معارف به شکل تاکتیکی و شیوه های جدید رو به افزایش است.

امان الله ایمان سخنگوی وزارت معارف در مصاحبه با کلید، تهدیدات به شیوه جدید را مایه نگرانی برای  معارف کشور دانسته و می گوید حلقات بیرونی و استخابارات کشورهای خارجی  در این قضیه دخیل هستند.

سخنگوی وزارت معارف بدون آنکه از کشور مشخصی نام بگیرد گفت که حلقات داخلی به همکاری کشورهای خارجی از راه های مختلف چون مسموم نمودن و هشدار به شاگران و کارمندان معارف را تهدید می کنند.

سخنگوی وزارت معارف می گوید که اکنون بیش از 530 باب مکتب درسراسر کشور مسدود است که با مسدود بودن این مکاتب بیش از 200 هزار شاگرد از تعلیم وتربیه باز مانده است.

وی میگوید، ولایت غزنی و هلمند از جمله ولایاتی اند  که بشترین تهدیدات علیه  کارمندان معارف مخصوصا استادان مکاتب و شاگردان در آنها صورت گرفته و همچنان بیشترین مکاتب  مسدود شده نیز در همین دو ولایت قراردارند.

ایمان بدون ارائه  ارقام دقیق از حوادث سوختاندن مکاتب می گوید که چنین حوادث نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته است.

مخالفان مسلح دولت درحالی اقدام به تهدید و مسدود نمودن مکاتب نموده اند که شماری از معلمان، این کار را خلاف اسلام و شریعت بیان می کنند.

احمد شاه قلندری مدیر مکتب علاوالدین  می گوید که مخالفت با مکاتب و معارف نشانگر ضعف مخالفان مسلح دولت می باشد.

درهمین حال آدینه استاد در یکی از مکتب های شهر کابل می گوید مخالفان مسلح دولت هر قدر تلاش نمایند جلوی تحصیل و تعلیم را در کشور گرفته نمی تواند.

با آنکه سخنگوی وزارت معارف از دست داشتن کشورخاصی درین قضیه نام نبرده اما شماری از آگاهان کشور پاکستان را به انجام چنین اعمال متهم کرده ومی گویند که پاکستان آرزو دارد تاآینده سازان افغانستان بی سواد بمانند.

مسئولان وزارت معارف در حالی از افزایش تهدایدات علیه معارف و کارمندان شان سخن می گویند  که اخیرا رئیس معارف ولایت پکتیکا همرا ه با چهار تن زخمی و پنج تن دیگر کشته شدند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA