ads

کمبود مکان درسی برای شاگردان در هرات

سی در صد از شاگردان معارف در هرات زير خيمه درس مي خوانند با آنكه بيش از يك و نيم ماه از شروع سال تعليمي 1391 مي گذرد ولي هنوز در مكاتب ولايت هرات كمبود استاد جهت تدريس وجود دارد. شماري از معتلمان مكاتب ميگويند: چندي پيش كمبود كتاب يكي از بزرگترين مشكلات آنها به حساب مي آمد ولي بعد از مدتي كتاب درسي به درسترس آنها قرار گرفته اما استاد در شماري از مكاتب  براي تدريس وجود ندارد.  

نویسنده: The Killid Group
18 ثور 1391
کمبود مکان درسی برای شاگردان در هرات

 

سی در صد از شاگردان معارف در هرات زير خيمه درس مي خوانند

با آنكه بيش از يك و نيم ماه از شروع سال تعليمي 1391 مي گذرد ولي هنوز در مكاتب ولايت هرات كمبود استاد جهت تدريس وجود دارد.

شماري از معتلمان مكاتب ميگويند: چندي پيش كمبود كتاب يكي از بزرگترين مشكلات آنها به حساب مي آمد ولي بعد از مدتي كتاب درسي به درسترس آنها قرار گرفته اما استاد در شماري از مكاتب  براي تدريس وجود ندارد.

آنان مي افزايند: مضاميني كه استاد مدرس ندارند با همكاري اول نمره  ؛  شاگردها به درس ادامه داده و مشكلات خود را تا حدي رفع مي سازند.

چالش كمبود استادان مسلكي نه تنها در ولايت هرات بلكه در تمام ولايات كشور هم اكنون وجود داشته ولي تلاش ها در اين راستا جريان دارد تا با استخدام استادان مسلكلي تا حدي به اين مشكل رسيدگي شود.

عزيز الرحمن سروري معاون تدريسي رياست معارف هرات با بيان اين مطلب علاوه نمود: 30 فيصد از شاگردان در هرات و ولسوالي اين ولايت زير خيمه مصروف فراگيري علم هستند.

با آنكه رياست معارف هرات از كمبود معلمين مسلكي در اين ولايت سخن ميگويند ولي شماري از استادان مكاتب از عدم توجه به اين قشر شكايت داشته و  ميگويند هم اكنون توجه چنداني از سوي دولت به آنها صورت نميگيرد.

به گفته آنان هم اكنون معاش ماهوار آنها در حدود 5 هزار افغاني بوده كه اين مبلغ نظر به افزايش مصارف و بالا بودن قيمت هاي مواد اوليه قناعت بخش نمي باشد.

اساس و زيربناي تمام كشور هاي پيشرفته جهان امروز را علم و دانش تشكيل ميدهد كه بر اساس آن توانسته اند به قله هاي موفقيت برسند.

محمد انور متين يكي از صاحب نظران در هرات با بيان اين مطلب علاوه داشت: افغانستان از جمله كشور هاي جهان سوم به شمار مي آيد كه جهت ترقي و پيشرفت آن يگانه راه كه وجود دارد رشد علم و دانش است كه بايد به آن توجه خاص صورت گيرد.

گفتني است هم اكنون در مكاتب ولايت هرات در حدود 900 هزار متعلم مشغول تعليم  هستند كه تقريباً 47 در صد آنها را دخترها  تشكيل ميدهد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA