ads

عفو بین الملل گزارش ایران در مورد حقوق بشر را رد کرد

سازمان عفو بين‌الملل روز جمعه با صدور بيانيه‌ای تحليلی، گزارش دولت ایران از وضعيت حقوق بشر در ايران را کاملاً تحريف آميز خواند.

نویسنده: The Killid Group
24 دلو 1388
عفو بین الملل گزارش ایران در مورد حقوق بشر را رد کرد

کلید * بیست و چهاردم دلو 1388

سازمان عفو بين‌الملل روز جمعه با صدور بيانيه‌ای تحليلی، گزارش دولت ایران از وضعيت حقوق بشر در ايران را کاملاً تحريف آميز خواند.

حسيبه حاج صحراوی، مدير بخش خاورميانه و شمال آفريقای عفو بين‌الملل در مورد نسخه‌ی منتشر شده‌ی گزارش دولت ایران گفت: «به نظر می‌رسد که مقام‌های ايرانی يا از واقعيت خبر ندارند و يا نمی‌خواهند بدان اذعان کنند».

مدير بخش خاورميانه و شمال آفريقای عفو بين الملل اضافه کرد: «گزارش به گونه‌ای تنظيم شده که گويی هيچ بحران حقوق بشری [در ايران] وجود ندارد و آنچه که هست فقط انتقاد است که آن هم تنها با انگيزه‌ی سياسی مطرح می‌شود».

گزارش دولت ایران  در مورد وضعيت حقوق بشر در ايران قرار است روز دوشنبه در جلسه‌ی بررسی فراگير ادواری، شورای حقوق بشر سازمان ملل، قرائت شود.

از سوی دیگر امریکا ادعای ایران را در مورد پیشرفت درغنی سازی یورانیم، رد کرده و اقدامات حکومت این کشور برای ایجاد موانع در برابر نشر معلومات را محکوم کرد.

محمود احمدی نژاد رییس جمهورایران در یک گردهمایی درتهران که روز سه شنبه گذشته به مناسبت سی ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزارشد، گفت:« ایران اگر اراده کند می تواند یورانیم را تا سطح ساختن اسلحۀ هسته ای غنی سازد.»

وی افزود ایران موفق شده است، یورانیم را تا بیست درصد غنی سازد و اکنون یک کشور هسته ایست، اما نه گفت که ایران درصدد ساختن اسلحۀ هسته ای می باشد.

رابرت گیبس سخنگوی قصرسفید این اظهارات احمدی نژاد را رد کرده گفته است «امریکا باور نمی کند که ایران ظرفیت غنی سازی یورانیم تا این سطح را داشته باشد.»

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید

به اشتراک بگزارید

طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA