ads

تاکید بر انتخابی شدن شاروال ها در کشور

کلید * کابل * سیزدهم جدی 1388در حالیکه به بنیاد ماده 141 قانون اساسی افغانستان شاروال و اعضای مجلس شاروالی باید از طریق انتخابات ازاد عمومی سریع و مستقیم انتخاب شود وی تاکنون اجرای این ماده قانون اساسی تحقق نیافته و شاروال ها از طریق حکومت انتخاب شده اند.کارشناسان امور بدین باوراند نه تنها قانون […]

نویسنده: The Killid Group
13 جدی 1388
تاکید بر انتخابی شدن شاروال ها در کشور

کلید * کابل * سیزدهم جدی 1388

در حالیکه به بنیاد ماده 141 قانون اساسی افغانستان شاروال و اعضای مجلس شاروالی باید از طریق انتخابات ازاد عمومی سریع و مستقیم انتخاب شود وی تاکنون اجرای این ماده قانون اساسی تحقق نیافته و شاروال ها از طریق حکومت انتخاب شده اند.

کارشناسان امور بدین باوراند نه تنها قانون اساسی در این راستا صراحت دارد بلکه باید شاروال ها حداقل مورد اعتماد اکثریت مردم باشند.

قسیم اخگر یکی از تحلیلگران مسایل سیاسی کشور می گوید، زمانیکه یک شاروال توسط مردم انتخاب می شود وی مکلف است در قبال مردم پاسخ گو باشد.

شماری شهروندان کابل نیزخواهان انتخابی شدن شاروال ها هستند. به گفته انان تجارب نشان داده اشخاص و افرادی که انتصاب شده اند برای کشور و مردم کار نکرده اند.

ولی سیامک هروی معاون دفترمطبوعاتی ریاست دولت در مصاحبه تیلفونی با رادیو کلید گفت، وقتی شاروال یک شهر توسط مردم انتخاب می شود باید تمام شرایط لازم فراهم باشد.

درحالی مردم و صاحب نظران مسایل امور خواهان انتخابی شدن شاروال ها از طریق انتخابات آزاد هستند که انتقادهای فراوانی در مورد کارکرد شاروال های انتصابی وجود دارد که نمونه اخیر و بارز آن، محکوم شدن عبدالاحد صاحبی شاروال کابل به چهارسال حبس تنفیظی از سوی یک محمکه ابتدایی در کابل می باشد.او متهم به اختلاس و سوء استفاده از صلاحیت های اجرایی خود می باشد. ولی آقای صاحبی که رییس جمهور کرزی از او به شدت دفاع می کند به حکم شفاعی آقای کرزی رها شد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید

به اشتراک بگزارید

طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA