ads

۱۴۴مهاجر در بحیره مدیترانه نجات داده شدند

نهادهای کمک‌رسان مجموعاً ۱۴۴ مهاجر را در دو روز گذشته، در بحیره‌ی مدیترانه از مرگ نجات دادند.

نویسنده: Abdul Malik Atash
10 قوس 1398
۱۴۴مهاجر در بحیره مدیترانه نجات داده شدند
نهادهای کمک‌رسان مجموعاً ۱۴۴ مهاجر را در دو روز گذشته، در بحیره‌ی مدیترانه از مرگ نجات دادند.

نهادهای کمک‌رسان مجموعاً ۱۴۴ مهاجر را در دو روز گذشته، در بحیره‌ی مدیترانه از مرگ نجات دادند. کودکان نوزاد هم در میان نجات یافته‌گان‌اند.
کشتی نجات «اوشین وایکینگ» پنج شنبه شب (29 نومبر) در دریای مدیترانه ۶۰ نفر را از مرگ حتمی نجات داد. این افراد در فاصله‌ی صد کلیومتری شمال سواحل لیبیا از یک قایق چوبی نجات داده شدند. دو خانم، سه طفل خوردسال و یک نوزاد نیز از جمله نجات یافته‌گان بوده‌اند.
براساس معلومات سازمان‌های کمک‌رسان «اس او اس مدیترانه» و «داکتران بدون مرز» که به گونه‌ی مشترک کشتی نجات «اوشین وایکینگ» را مدیریت می‌کنند، ۱۶ سرنشین دیگر این قایق اطفال زیر سن و بدون همراه بوده‌اند.
به گفته‌ی این سازمان، ۲۳ تن از نجات‌یافته‌گان از بنگله دیش، ۱۳ نفر از اریتریا، ۱۳ تن از کشور مالی، شش نفر از ساحل عاج و سه نفر از سودان جنوبی و متباقی شهروندان اتیوپیا و غنا بوده‌اند. سازمان‌ها این گزارش را به نقل از افراد نجات‌داده‌شده ذکر کرده‌اند.
نیکولاس رومانیوک، رییس عملیاتی سازمان امدادی «اس او اس مدیترانه» پنج شنبه شب در کشتی نجات «اوشین وایکینگ» به خبرگزاری «پروتستانت» گفته است که این عملیات نجات بسیار دشوار بوده است. رومانیوک افزود که تعداد سرنشینان این قایق بیش از حد بوده و به همین دلیل امکان واژگون‌شدن آن بعید نبود. علاوه بر آن تاریکی هم عملیات نجات را با مشکل مواجه ساخته بود.
کشتی نجات «اوشین وایکینگ» روز چهارشنبه از شهر مسینا در جزیره‌ی سیسلی ایتالیا یک عملیات جدید را در مرکز مدیترانه آغاز کرد. مهاجران و پناهجویان همواره تلاش می‌کنند که خود را از لیبیا به اروپا برسانند. در حال حاضر هوا نسبتا خوب است. سازمان کمک‌رسان «اس او اس مدیترانه» و «داکتران بدون مرز» می‌خواستند که روز جمعه نیز در این منطقه به گشت زنی ادامه بدهند، تا مهاجران گیرمانده در حالت اضطرار را کمک کنند.
گفتنی‌است، کشتی نجات «آلان کردی» نیز روز پنج شنبه در دو عملیات نجات در بحیره‌ی مدیترانه مجموعاً ۸۴ پناهجو از جمله سه کودک خوردسال و سه نوزاد تازه تولد شده را نجات داد. بخش عملیاتی سازمان “چشم دریا” یا ” Sea-Eye” مستقر در شهر رگنسبورگ آلمان شب گذشته گفته بود که وضعیت یکی از کودکان نوزاد وخیم است و یک زن نیز بیهوش شده است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA