ads

گشایش سومین کنفرانس بین المللی سنگ مرمر در هرات

سومین کنفرانس بین المللی سنگ مرمر افغانستان امروز با حضور سفرای کشورهای امریکا ، ایتالیا و هندوستان در ولایت هرات گشایش یافت. به گزارش رادیو کلید هرات، دراین کنفرانس که قرار است دو روز ادامه یابد،

نویسنده: The Killid Group
4 جوزا 1390
گشایش سومین کنفرانس بین المللی سنگ مرمر در هرات

سومین کنفرانس بین المللی سنگ مرمر افغانستان امروز با حضور سفرای کشورهای امریکا ، ایتالیا و هندوستان در ولایت هرات گشایش یافت.

به گزارش رادیو کلید هرات، دراین کنفرانس که قرار است دو روز ادامه یابد، وزیر معادن و صنایع و همچنان معین وزارت تجارت کشور نیز اشتراک دارند.

وحیدالله شهرانی وزیر معادن و صنایع کشور می گوید، این کنفرانس به منظور سرمایه گذاری درعرصهء استخراج سنگ مرمر، رفع چالشهای صنعت سنگ و آموزش در مورد سرمایه گذاری  و فرصتهای جدید برگزارشده است.

به گفتهء وزیر معادن، در حال حاضر، صادرات سالانهء سنگ مرمر افغانستان 15 میلیون دالر برآورد شده است که با بهبود استخراج، پروسس و سرمایه گذاری ‌ در عرصهء انکشاف صنعت سنگ مرمر، می تواند سالانه به 450 میلیون دالر برسد.

در اولین روز این کنفرانس، سفرای کشورهای امریکا، ایتالیا و هندوستان از اختصاص چندین میلیون دالر امریکایی در زمینهء رشد سنگ مرمر افغانستان خبر دادند و گفتند که هدف اصلی، رشد اقتصاد افغانستان و فراهم شدن زمینهء کار برای هزاران افغان بی کار می باشد.

در این کنفرانس، مقامات کارخانهء پروسس سنگ مرمر “دوست” که به ارزش 6 میلیون دالر امریکایی در هرات ایجاد شده است را افتتاح کردند.

این کارخانه که مجهز با دستگاه های پیشرفته می باشد از سوی یک تاجر افغان با حمایت ادارهء انکشافی ایالات متحدهء امریکا در شهرک صنعتی هرات تأسیس شده است.

مسؤلین اتحادیهء صنعت گران ولایت هرات می گویند: این کارخانه، زمینهء کار مستقیم برای 140 تن و زمینهئ کار غیر مستقیم را برای 500 تن دیگر فراهم می کند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA