ads

گروه طالبان در ولایت هلمند دستورداده است تا مکاتب مسدود شده بازگشایی شوند .

ریس  معارف ولایت هلمند  می گوید:  گروه طالبان دستور داده است تا در های مکاتب مسدو شده درولسوالی های مارجه و ناد علی و منطقه باباجی  این ولایت دوباره باز گشایی شوند .

نویسنده: The Killid Group
2 قوس 1394
گروه طالبان در ولایت هلمند دستورداده است تا مکاتب مسدود شده بازگشایی شوند .

ریس  معارف ولایت هلمند  می گوید:  گروه طالبان دستور داده است تا در های مکاتب مسدو شده در ولسوالی های مارجه ، ناد علی و منطقه باباجی این ولایت دوباره باز گشایی شوند .

عبدالمتین جعفر رییس معارف این ولایت به رادیوی کلید می گوید که گروه طالبان برای مدیران مکاتب به منظورآغاز کار شان نیز  نامه های فرستاده است.
جعفر می افزاید که : در حال حاضر اداره ی معارف این ولایت در تلاش است تا از راه گفتگو با طالبان ، روی باز گشایی دّر های مکاتب مسدود شده در  مناطق شمالی این ولایت نیز توافق کند .
جعفر می گوید  درحال حاضر تنها دّرهای مکاتب آن مناطقی که در خط اول نبرد قرا دارند مسدود خواهد ماند و متباقی به روی دانش آموزان باز خواهند شد .
این در حالیست که پیش  از این ریاست معارف این ولایت از مسدود شدن در های 51 مکتب در ولسوالی های مختلف این ولایت خبر داده و از مقام های حکومت خواسته بود تا در تامین امنیت این ولایت تلاش کنند.وی هشدار داده بود که در صورت عدم توجه دولت در تامین امنیت در این ولایت در های مکاتب مسدود شده به 155 مکتب خواهد رسید .
گفتنیست طالبان تا کنون در مورد رد و یا تأیید این  موضوع چیزی نگفته اند .

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA